3D drukowane światła i sztuczna inteligencja Wykorzystywane w interaktywnej strukturze "żywej architektury"

Beesley, Philip Beesley Architect Inc. (PBAI), jest profesorem w School of Architecture na University of Waterloo, a także dyrektorem Living Architecture Systems Group.

"Pracuje PBAI Studio z szerokim konsorcjum artystów, inżynierów, naukowców i badaczy jako centralnego członka grupy badawczej Living Architecture Systems. Badamy możliwości architektury następnej generacji, wrażliwych środowisk, mediów cyfrowych i wciągającej rzeźby "- powiedział Beesley dla Farmboy Fine Arts. "Pytamy więc, w jaki sposób budynki i nasze środowiska mogą się o nas dowiedzieć i o nas zatroszczyć? I czy mogą zacząć, w bardzo prymitywny sposób, aby przeżyć? "

PBAI stworzył strukturę Astrocyte wraz z 4D Sound; praca była wspierana przez Kanadyjską Radę Nauk Społecznych i Humanistycznych oraz Ontario Arts Council. Zapierający dech w piersiach, interaktywny element, wykonany z niestandardowych elementów szklanych, akrylowych, mylarowych, czujników i wydrukowanych w 3D świateł, łączy w sobie wiele systemów i technologii, takich jak chemia, sztuczna inteligencja i dynamiczny krajobraz dźwiękowy, aby stworzyć żywą architekturę, która reaguje na obecność widzów.

Zgodnie z oświadczeniem o projekcie: "Konstrukcja składa się ze sprężystych, lekkich siatek z formowanego termicznie akrylu, wycinanych laserowo w geometryczne wzory zoptymalizowane do produkcji przy minimalnych stratach. Ten unikalny system kratownic kosmicznych jest częścią pionierskich badań Living Architecture Systems w zakresie elastycznych i elastycznych struktur. Strukturalne elementy siatkowe Astrocytu wykorzystują zachodzące na siebie pasma materiału w podwójnie zakrzywionych stożkowych formach, które osiągają niezwykłą wytrzymałość z minimalnego materiału. Te innowacyjne formy są skupione razem w wiązki, które są podobne do wielu włókien rozciągających się pomiędzy zewnętrzną i wewnętrzną powłoką naturalnych struktur kostnych. "

Około 300 000 pojedynczych składników tworzy Astrocyte, w tym drukowane światła 3D i rodzaj skóry chemicznej zbudowanej z niestandardowych formacji szklanych zawierających roztwory zawierające olej i chemikalia nieorganiczne.

Gigantyczna struktura rusztowania, która została zainspirowana komórkami nerwowymi astrocytów, może wyglądać delikatnie, ale jest silniejsza niż się wydaje, a nie reaguje tylko na gesty i ruchy widzów, ale także wywołuje reakcje emocjonalne, często pełne szacunku. Dzieło reaguje poprzez wibracje, wzory światła i dźwięk przestrzenny, podobnie jak sygnały poruszające się wzdłuż nerwów oraz oleje i chemikaliawewnątrz szkła reprezentuje energię i strukturę życia organicznego.

"Praca ma charakter solidny, a jednocześnie delikatny, a to wydaje się zachęcać do różnych sposobów działania. Obserwowanie ludzi wchodzących w interakcje z tymi przestrzeniami jest dość uderzające, ponieważ wyjątkowo łagodne i pełne szacunku reakcje zdarzają się zwykle "- powiedział Beesley. "Czy spowodowaliśmy, że ktoś doświadczył innej, a może i zdrowszej formy interakcji?"

Astrocyt jest szczególnie inspirujący na tle przemysłowej opuszczonej fabryki mydła Unilever, w której EDIT 2017 był w posiadaniu.

"Struktura zawieszona jest w ogromnej przestrzeni na najwyższym poziomie budynku fabrycznego Unilever w Toronto. Interaktywna rzeźba wykorzystuje wiszącą, wzajemnie połączoną strukturę szkieletu, która obsługuje rozproszone interaktywne elementy sterujące, wciągającą sieć rozproszonego dźwięku i masy kinetycznych porów, świateł i naczyń ", zgodnie z EDIT 2017.

Ale więcej niż tylko to piękne, wciągające dzieło sztuki, które uosabia badania Beesleya dotyczące tego, czy architektura naprawdę może być uważana za życie. PBAI i grupa Living Architecture zajmują się przyszłymi materiałami budowlanymi, które można wykorzystać do tworzenia samonaprawiających się struktur lub reagujących środowisk organicznych. Niezależnie od tego, co myślisz o prawdziwie "żywej" architekturze, struktura Astrocytu, chociaż wygląda jak coś z filmu science-fiction z wydrukowanymi w 3D światłami, może z pewnością wchodzić w interakcje z ludźmi, którzy przychodzą, by to zobaczyć.