Arteona Mamou-Mani, trójwymiarowa drukowana cegła architektoniczna, która zostanie zaprezentowana w 2019 Salone del Mobile

Kolekcja Style, najbardziej znana jako COS - z siedzibą w Londynie - przygotowuje się do 58. Salone del Mobile, w sesji od 9 do 14 kwietnia, koncentrując się na trzech różnych kategoriach stylów: Classic (Tradycja w Przyszłości) ), Design i xLux. Każdego roku około 330 000 uczestników cieszy się pokazem, reprezentującym 165 różnych narodów. We współpracy z COS, Arthur Mamou-Mani w tym roku będzie zachwycał widzów dzięki instalacji architektonicznej z cegłami drukowanymi 3D, uformowanymi w piramidy. Wiją się od głównego dziedzińca Palazzo do ogrodu na tyłach.

Po raz pierwszy nie podążamy za Salone del Mobile w projektowaniu parametrycznym, ponieważ przesunęli granice projektu za pomocą druku 3D w poprzednich latach, ale Mamou-Mani wyjaśnił Architectural Digest, że tegoroczna instalacja będzie skupiona wokół powtarzającej się formy, która oferuje "kontrast między trwałością marmuru i kamienia w pałacu a nietrwałością bioplastiku." Plan projektu będzie również obejmują wbudowaną drukarkę 3D wraz z innymi interaktywnymi przedmiotami, które uczestnicy mogą doświadczyć.

"Chcieliśmy stworzyć podróż od wnętrza do zewnątrz" - wyjaśnia Mamou-Mani.

Mamou-Mani słynie z instalacji Burning Man z 2018 roku, w której znajduje się słynna centralna świątynia Galaxia, przyciągająca uwagę entuzjastów architektury z całego świata - oraz tych, którzy mają na sobie markę modową COS.

Karn Gustafsson, dyrektor kreatywny, e wyjaśnił, dlaczego chcieli wprowadzić Mamou-Mani dla Salone del Mobile w tym roku: CD3D .

"Wspólne Inspiracją w tym roku były nowe rzemiosło i innowacje.

"W jego pracy spodobało nam się to, że proces informował o wyniku końcowym - tak też pracujemy."

Zainteresowanie Mamou-Mani drukowaniem 3D nie tylko przemija. Jego londyńska firma oferuje FabPub, przestrzeń, w której londyńczycy mogą dowiedzieć się więcej o drukowaniu 3D i cyfrowym designie.

Jego prace koncentrują się wokół użycia naturalnych materiałów:

" to świadomość materiałów, które zaczynają wracać w architekturze.

"Bioplastiki mają o wiele mniejszy ślad węglowy niż konwencjonalne tworzywa sztuczne i w przeciwieństwie do tworzyw sztucznych na bazie benzyny, są całkowicie kompostowalne."

Dzięki drukowi 3D projektu odbywającemu się bezpośrednio na miejscu instalacji, zarówno produkcja, jak i zanieczyszczeniekoszty są również zmniejszone.

"Naprawdę doceniam podejście COS do podejmowania ryzyka związanego z tym projektem i ich otwartość na współpracę", mówi Mamou-Mani. "To jest środowisko, którego potrzebujesz do innowacji".

Projekt architektoniczno-projektowy Mamou-Mani w Salone del Mobile podkreśli nie tylko druk 3D, ale także sposób, w jaki nauka o materiałach napędza dziś innowacje. Jeśli śledziłeś nasze historie przez lata - a nawet niedawno - możesz być świadomy tego, ile badań inwestuje się w badania porównujące obecnie wszechobecne tworzywa ABS nad nadającą się do recyklingu PLA opartą na warzywach lub popularność metali, mechanicznych metamateriałów i inne alternatywne, ale niezwykle użyteczne materiały, takie jak beton.