Drukowanie 3D, natura i renesans przemysłu

Choć często słyszymy o kolejnej rewolucji przemysłowej, w tym tygodniu w SOLIDWORKS World w LA, usłyszeliśmy inny sposób rozważania nowych sposobów myślenia, projektowania i produkcji w XXI wieku, które można było przewidzieć wraz z rozwojem technologii.

"To niesamowite rzeczy, które robicie; pokazujesz nam przyszłość ", powiedział Gian Paolo Bassi, dyrektor generalny SOLIDWORKS, w swoich powitaniach na SWW18, zwracając się do zebranych użytkowników, partnerów i większej społeczności SOLIDWORKS.

" Więc co możemy zrobić, żeby ci pomóc? niesamowici innowatorzy? Jak możemy pomóc ci być liderami w tym, co nazywają kolejną rewolucją przemysłową? Czy nie powinno to być coś więcej niż rewolucja - renesans przemysłu? Bardzo nam się to podoba: ludzie, nie maszyny. "

Ze względu na nacisk, jaki kładziemy na automatyzację, digitalizację, miejsce technologii, ich zastosowanie sprowadza się do czegoś znacznie bardziej fundamentalnego: ludzkości . W jakiś sposób łatwo można stracić z pola widzenia czynnik ludzki, ponieważ postępy są dokonywane w maszynerii, w oprogramowaniu. W tym tygodniu w LA skupiono się oczywiście na technologii - w SWW18 pojawiły się ważne ogłoszenia, w tym nowe integracje oprogramowania z Rize, Nano Dimension i 3D Systems oraz partnerstwo oparte na protetyce z Stratasys i Unlimited Tomorrow - ale obok tych ogłoszenia były ostrą koncentracją na ludzkim żywiole. Ponowne przemyślenie projektu, gdy nowe możliwości dojdą do skutku, jest możliwe tylko poprzez skupienie się na myśleniu w ogóle, a to skupienie na myśleniu przeniknęło całą SWW18.

"W dzisiejszym świecie wiedza nadal jest potężną bronią, zwłaszcza w rękach takich innowatorów jak ty, takich jak my ", powiedział Bassi, który znalazł się w gronie kierowników wchodzących na poranną sesję generalną podczas zorganizowanej uczty, zaprojektowanej w SOLIDWORKS, stworzonej przez program Two Bit Circus. < p> Innowatorzy używający SOLIDWORKS i stale rosnąca oferta firmy macierzystej Dassault Systèmes, a także partnerów, są myślicielami wiodącymi do tego przemysłowego renesansu. Na scenie podczas sesji ogólnych o wysokiej energii i keynotesów, a także poprzez breakouty, w tym Sympozjum na temat Additive Manufacturing i inne ukierunkowane tory sesji, uczestniczyli liczni mówcy, którzy reprezentowali jedne z najjaśniejszych miejsc, w których można było zaprezentować nie tylko możliwości technologii, ale rzeczywiste implikacje użycia tych technologii może to miećwpływ na rzeczywiste ludzkie życie.

Wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes, Bernard Charlès, był entuzjastycznie nastawiony do możliwości, mówiąc:

"Wszyscy mamy wielkie marzenia. To odświeżające widzieć, co dzieje się w przemyśle światowym .... Jest o wiele głębsza: chodzi o ponowne przemyślenie całego procesu i dostarczenie nowych procesów na całym świecie. To więcej niż cyfryzacja wczoraj. Wykracza daleko poza cyfryzację istniejącego przemysłu. "

Jak wyjaśnił, zaawansowane technologie zmieniają sposób, w jaki nasze pomysły stają się rzeczywistością. Kishore Boyalakuntla, wiceprezes ds. Zarządzania portfelem i lider w zakresie user experience, SOLIDWORKS, potwierdzili ten sposób myślenia:

"To niesamowity czas, aby być inżynierem - myślę, że to złoty wiek".

W świecie SOLIDWORKS, technologia frazowania pod względem złotego wieku i renesansu wcale nie była nie na miejscu; w rzeczy samej, te artystyczne sposoby przedstawienia procesu ponownego przemyślenia dopasowują się do energii podczas tego spotkania umysłów. Drukowanie 3D łatwo wpasowuje się w nowe sposoby myślenia, ponieważ skomplikowane geometrie są możliwe po raz pierwszy, a projektanci pracujący nad dodatkowymi produkcjami pracują nad przemyśleniem tego, co jest możliwe - ta aplikacja wciąż zyskuje na znaczeniu i była większa w SWW18 niż na zeszłoroczna impreza, w której drukowanie 3D przyciągnęło uwagę dzięki ogłoszeniom i postępom opartym na partnerstwie z SOLIDWORKS; w 2018 roku partnerstwa te rozszerzyły się o większy fragment zagadki związanej z produkcją i projektowaniem.

Im więcej staje się możliwe dzięki projektowi z najbardziej zaawansowanymi narzędziami w historii ludzkości, przemierzającymi komputery na całym świecie, widzimy odpowiedź w źródłach inspiracji, z których czerpią innowatorzy - a jednym z głównych źródeł od dawna jest świat przyrody. Biomimikra to zasada, dzięki której projekt naśladuje to, co widać w świecie biologicznym, na przykład projektanci wzmacniają struktury z wewnętrznymi kompozycjami naśladującymi to, co widać w ciekawej, złożonej ludzkiej kości. Jednak naśladowanie natury nie jest jedynym sposobem na zastosowanie inspiracji projektowej - przekształcenie natury w czasownik może pozwolić na ponowne przemyślenie podejścia do projektowania, jako główny mówca Neri Oxman, płodny projektant, architekt i profesor w Mediated Matter Lab MIT, podkreślił .

Oxman widzi, że wkraczamy w to, co nazywa ona Wiekiem Biodigitalnym, wykraczając poza epokę montażu i do epoki opartej na biologii, w której"Są w stanie zaprojektować samą naturę - przechodząc od wokseli do pikseli."

"Nazwałem naturę, a nie rzeczownikiem, ale czasownikiem" - powiedziała. "Co to znaczy dla natury - jako czasownik - nasz produkt?"

Dzięki współpracy takiej jak ta z Stratasys pracującej nad maskami śmierci i współpracą z MIT w kierunku unikalnego szklanego druku 3D i drukowania 3D na dużą skalę Oxman i jej zespół wprowadzają technologię do szerszej rozmowy na temat komunikacji, struktury i fabrykacji, poprzez pośredniczenie w materiale i organizmie.

"W przeszłości myśleliśmy, że zaprojektowaliśmy produkty, a nie procesy. Natura nie potrzebuje CAD; natura to CAD - wyjaśnił Oxman podczas sesji prasowej obejmującej jej wizję i podejście do innowacji.

"W zeszłym tygodniu w Google X odbyła się interesująca debata, w której jedna z osób w pokoju powiedziała: . Oxman, projektuję dla prawdziwego świata. "Spojrzałem na niego i powiedziałem:" Istnieje różnica między projektowaniem przez następne dwa lata a projektowaniem przez następne 2000 lat. "W jakim świecie chcemy żyć? Co takiego chcielibyśmy zobaczyć za dwa lata, za 200 lat, za 2000 lat? Za 200 lat, tak, wierzę, że możemy projektować biokompatybilne drapacze chmur. W perspektywie krótkoterminowej sądzę, że zobaczymy mniej tworzyw sztucznych, więcej biopolimerów na rynku. Materiały są wąskim gardłem na rynku, zawsze tak było. Materiał, inteligencja osadzona w materiale. Wytwarzanie dodatku na bazie Voxelu - jeśli możemy to zrobić z biomateriałami i biopolimerami, wtedy mówimy. Wtedy mówimy o nowym cyborgu, wtedy możemy mówić o osobliwości między erą maszyny a organizmem. "

Wykorzystując technologię i przeplatając ją z naturalnymi procesami i materiałami, przyszłość projektowania jest szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Ekspert ds. Praw autorskich i druku 3D, John Hornick, zauważył podczas naszej ostatniej konferencji "Strategie wytwarzania dodatków", że wykroczenie poza biomimikrą stanowi ważny krok naprzód w kierunku prawdziwej innowacji w zakresie tego, co technologia może być w stanie zrobić w ludzkim świecie.

projektanci uczą się projektowania do druku 3D, zobaczymy coraz więcej projektów biomimetycznych, dla wydajności, które oferuje biomimicry. Z czasem pojawią się również drukarki biomimikryczne lub producenci, którzy łączą druk 3D z biografią 3D, a także materiały nieorganiczne, organiczne i cyfrowe, aby wytwarzać biomechaniczne części i produkty dla ludzkiego ciała oraz produkty, które nie mają związku z opieką zdrowotną. Przykłady mogą byćbiomechaniczne organy zastępcze, które poprawiają wygląd Matki Natury i są bardziej dostosowane do ludzkiego stylu życia i zwiększają długowieczność; dziecięce czaszkowe hełmy, które rosną wraz z dzieckiem; i zbroję, która jest w istocie żywą, samo-leczącą się skorupą, która naśladuje projekty pancerza Matki Natury "- powiedział mi Hornick.

Rozwój designu staje się bardziej dosłownym sposobem patrzenia w przyszłość kreacja. Jak zauważył Hornick w odniesieniu do bioprintingu, jak również produktów, a Oxman opisał pracę z komórkami E. coli, wykraczając poza to, co zapewniła Matka Natura, a powiększanie za pomocą uzupełniających się technologii może doprowadzić do czegoś zupełnie nowego. Poza optymalizacją topologii, ludzie są teraz w stanie zoptymalizować sam świat - cóż, być może z 2000-letnim myśleniem. Podobnie, ale w mniejszym stopniu, właśnie wprowadzone oprogramowanie Desktop Parts firmy Desktop Metal ma naturalną inspirację - części są "wyhodowane" w oprogramowaniu, dostosowując się, tak jak żywe komórki do różnych środowisk i warunków.

" Inspiracją było drukowanie 3D części, dzięki czemu produkcja dodatków metalowych nie ograniczała się do tradycyjnych kształtów. Miałem ten pomysł, że możemy spojrzeć na naturę - nie tylko na biomimikrację, ale na rozwój komórkowy ", powiedział mi Andy Roberts, inżynier ds. Oprogramowania dla komputerów stacjonarnych, podczas demonstracji Live Parts

" Dostępne już dziś części Live powiększają się o części gdyby to były żywe organizmy. Komórki nasienne rosną w kierunku celów, pracują z obciążeniami docelowymi, ciągle aktualizują się do życia w czasie rzeczywistym. "

Dla wszystkich swoich zapowiedzi i wymiernych postępów, SWW18 zapewniało miłą atmosferę, podczas której sesje były prawdziwym spotkaniem umysłów - a zgromadzone umysły reprezentowały projektantów, innowatorów, tych, którzy pracują, by naprawdę zmienić nie tylko produkty, ale i procesy. Ponowne przemyślenie było głównym tematem przez cały tydzień, podobnie jak adaptacja i reakcja. Rozmowy w trakcie intensywnego wydarzenia były, tak, podkreślane i kierowane wieloma ogłoszeniami i partnerstwami pojawiającymi się w ciągu dni, ale często zwracano się do tych, które stoją za tym, co się dzieje.

"Demokratyzujemy druk 3D," Stephen Nigro, prezes działu druku 3D firmy HP, powiedział mi, kiedy rozmawialiśmy o przewidywanym ogłoszeniu przez firmę o pełnym kolorze druku 3D.

"Chcemy, aby Multi Jet Fusion znalazł się w rękach projektantów ... . Istnieje zrozumienie. "

Ta idea demokratyzacji staje się coraz częściej słyszanym refrenem w branży druku 3D,ponieważ technologia może pozwolić na szerszy zasięg produkcji na całym świecie. Jak zauważył Nigro, kluczem do tej adopcji jest dostarczenie go tym, którzy mogą go tworzyć, zapewniając projektantom komfort dzięki najnowszym technologiom, dzięki czemu mogą się dostosować i przyjść do projektu z nowej perspektywy, otwierając nowe możliwości. < p> "Ludzie naprawdę chcą doświadczeń nad rzeczami", CEO dwóch bitów cyrkowych, Brent Bushnell zauważył w swoim przemówieniu podczas drugiej sesji ogólnej.

Doświadczanie technologii, bezpośrednio z nią współpracujące, otwiera drzwi. Dzięki innowacyjnym innowacjom, takim jak Neri Oxman, który pracuje z najnowocześniejszymi technologiami, są w stanie myśleć w zupełnie nowy sposób, umożliwiając im tworzenie zupełnie nowych rzeczy.

Praca z naturą, praca z technologią, współpraca z partnerami - Zasięg SWW18 był szeroki, przynosząc pomysły na nowy, odważny świat, który jest nie tylko opracowany, ale także rozwinięty.