Drukowanie 3D i skanowanie 3D Przywróć skomplikowaną grafikę swojemu oryginalnemu pięknu

"Zacząłem korzystać z technologii skanowania i drukowania 3D ze względu na praktyczną potrzebę rozwiązania niektórych problemów związanych z dokumentacją, ulepszeniem i ochroną dziedzictwa kulturowego" - powiedział. "Zaczęliśmy od używania skanerów 3D do oceny dzieł sztuki, a następnie oprogramowanie do modelowania cyfrowego stało się częścią przepływu pracy, a teraz jest ono zakończone drukiem 3D. Od wczesnych lat moich studiów moim celem było wykazanie, w jaki sposób osoby zaangażowane w przywracanie dziedzictwa kulturowego mogą bezpośrednio i autonomicznie wdrażać nowoczesne narzędzia cyfrowe dostępne obecnie w swoim obiegu pracy, bez konieczności polegania na outsourcingu dla profesjonalistów. "

Projekt przywracania wymaga kilku kroków. Pierwszy dotyczy wykwalifikowanych inspektorów technicznych do pracy z konserwatorami w celu oceny stanu dzieła.

"Pracujemy nad rozwiązaniem trzech rodzajów problemów: pilności, zapobiegania i poprawy" - powiedział Mercante. "Pilność oznacza, że ​​jeśli dzieło musi zostać szybko przywrócone, aby je zapisać, musimy nadać mu priorytet. Jeśli uważamy, że jego stan może się pogorszyć w najbliższej przyszłości, kontynuujemy przywracanie w celu zapobiegania. W końcu, jeśli dzieło sztuki będzie eksponowane lub będzie częścią badania, musi być przygotowane na takie szczególne sytuacje, które nazywamy wzmocnieniem. "

Skanowanie 3D służy do przechwytywania formularza oryginalnego artefaktu.

"Cyfrowe skanowanie i modelowanie gwarantuje większy szacunek dla oryginalnego stylu artystycznego", powiedział Mercante. "Konserwatorzy są technikami sztuki, a nie malarzami czy rzeźbiarzami - aspekty interpretacyjne i twórcze nie powinny mieć wpływu na naszą pracę."

Po zakończeniu skanowania, konserwatorzy analizują problemy i przyglądają się możliwym ulepszeniom. Realizacja jest pierwszym etapem i polega na tworzeniu dokumentacji, projektowaniu kształtów i uzupełnianiu wypełnień. Drukowanie 3D służy zarówno do tworzenia prototypów, jak i do ostatecznych uzupełnień protetycznych. Uzupełnienia te mogą zająć od pięciu do sześciu miesięcy do ponad roku w przypadku bardziej złożonych projektów.

Mercante specjalizuje się w odnawianiu rzeźb z terakoty, gipsu, szkła i wosku. Jeden z jego ostatnich projektów dotyczył relikwiarza wielomateriałowego wykonanego ze szkła, tkaniny, metalu, kryształu, wapienia i muszli. Relikwiarz, w Muzeum Florencji Tesoro dei Granduchi w Palazzo Pitti, pokazuje ukrzyżowanie w centrum, otoczone celami przedstawiającymi różne sceny różańcowe. Rama zawiera misterne szklane dekoracje i chociaż mazostały przywrócone w przeszłości, złożoność cech i brak bezpiecznej techniki uniemożliwiły zrekonstruowanie brakujących dekoracji ramy. Do tej pory to znaczy - Mercante był w stanie przywrócić dekoracje przy użyciu druku 3D.

"Nasze prace jako restauratorów to nie tylko zachowanie istniejących, ale także umożliwienie odwiedzającym prawidłowego odczytu i interpretacji dzieła, " wyjaśnił. "Dzięki naszym drukarkom 3D Formlabs w laboratorium Opificio udało mi się zrekonstruować brakujące dekoracje ramy, wydrukować je 3D za pomocą standardowego białego żywicy Formlabs, którą następnie barwiliśmy złotem i wstawialiśmy w dzieło sztuki. Uzupełnienia są widoczne w świetle UV, co ułatwia ich identyfikację i odwrócenie w razie potrzeby.

"Obecność technologii cyfrowych w laboratorium pozwala mi na ciągłe modyfikacje i pracę w całkowicie niezależny sposób, myśląc bezpośrednio o szybkich i skutecznych rozwiązaniach. W przeszłości nie można było realizować niektórych z naszych projektów ze względu na ograniczenia czasowe i koszty usług zewnętrznych. Jeśli będę musiał myśleć o tym samym przepływie pracy bez korzystania z tych narzędzi cyfrowych, myślę, że zrezygnowałbym z wielu projektów. "

Formlabs jest pod wrażeniem tego, co zrobił konserwator przy użyciu firmowych drukarek 3D.

"Projekty Mercante podkreślają różnorodność zastosowań procesów drukowania 3D," powiedział Jeff Boehm, Globalny Kierownik Marketingu w Formlabs, w 3DPrint.com.

"Jego aplikacje obejmują skanowanie od modelu i wydrukuj część zamienną, replikując skomplikowane szczegóły, które inaczej nie mogłyby być wykonane w odpowiednim czasie, przy użyciu tradycyjnych metod i drukowania w celu odlewania w alternatywnych materiałach. W Formlabs wciąż jesteśmy zdumieni tym, co nasi użytkownicy mogą zrobić z naszymi drukarkami i lubimy widzieć nie tylko innowacyjne aplikacje - ale także wszechstronne. "

Kolejna renowacja obejmowała XVII-wieczną rzeźbę w drewnie autorstwa Grinling Gibbons "Panel Cosimo III", który jest dużym, szczegółowym i wysoce technicznym panelem, który jest niezwykle trudny do odtworzenia. Brak dekoracji na panelu, ale trudność w rzeźbieniu drewna z taką samą umiejętnością, jak oryginalnego artysty oznacza, że ​​nigdy nie został on w pełni przywrócony - znowu, aż do teraz. Mercant i jego kolega, Cristina Gigli, korzystali ze skanerów 3D i drukarek 3D w laboratorium Opificio, tworząc "wirtualną obsadę" opartą na podobnych dekoracjach w tym kawałku i zmodyfikowali ją tak, aby pasowała do niekompletnegoarea.

"My 3D wydrukowaliśmy projekt, pomalowaliśmy go tak, by pasował do koloru drewna i zamontowaliśmy go na dziele sztuki" - powiedział Mercante. "Oba rozwiązania rozwiązały kwestię artystycznej interpretacji dzieła i pomogły nam przezwyciężyć techniczne przeszkody w złożonym rzeźbieniu drewna."

Mercante preferuje druk 3D SLA ze względu na wysoką szczegółowość i jakość powierzchni. Odbitki mogą być również wykorzystywane do tworzenia form do odlewania w oryginalnym materiale.

Kolejny projekt Mercante polegał na rekonstrukcji palców marmurowej rzeźby pogrzebowej autorstwa Vincenzo Veli w kaplicy Borromeo d'Adda w Arcore, w pobliżu Mediolanu. Skanowanie 3D złamanej ręki rzeźby oraz rysowanie kredą rzeźby w innym muzeum pozwoliło Mercante i jego współpracownikom przeprojektować i wydrukować 3D brakujące palce.

"My 3D wydrukowaliśmy rekonstrukcje, pomalowaliśmy je, aby dopasować kolor marmuru, i przymocować je bezpośrednio do dzieła sztuki w sposób nieinwazyjny i odwracalny za pomocą małych magnesów ", powiedział Mercante.

W zeszłym roku pracował z konserwatystą Alice Maccoppi, aby przywrócić 17-ty wieczna sztuczna jaskinia pokryta muszlami i dekoracjami wapiennymi. Mercante przeszukał sekcje ścian, na których dekoracje pozostały nienaruszone, a następnie wydrukował 3D brakujące skorupy, które Maccoppi używał do tworzenia form do odlewania w materiałach geopolimerowych.

Według Mercante więcej konserwatorów dociera do 3D skanowanie i drukowanie 3D dla jakości i dokładności, jakie oferują w projektach konserwatorskich.

"Najważniejszą kwestią jest zachowanie dzieła sztuki" - powiedział. "Jeśli techniki cyfrowe i narzędzia poprawią ten aspekt, są mile widziane. Z technicznego i teoretycznego punktu widzenia, uzupełnienia mają wszystko do zyskania i nic do stracenia. Drukarki 3D nie mogą być końcem, ale środkiem. Są to narzędzia w rękach konserwatora, które zapewniają dodatkowe rozwiązania, za pomocą których mogą bezpośrednio przekazać swoją wiedzę, rzemiosło i wirtuozerię i dostosować je do potrzeb dzieła sztuki. Dzięki wsparciu narzędzi cyfrowych możliwe jest osiągnięcie wyższych poziomów doskonałości, dlatego zachęcam konserwatorów do ich używania - wynika to z oszczędności czasu i kosztów.

"Od 2015 roku mam zobowiązano się do współpracy z instytucjami publicznymi, takimi jak Opificio delle Pietre Dure, w celu wdrożenia skanerów i drukarek 3D. Mam nadzieję, że możemy stworzyć wydział w instytucie, który stałby się samowystarczalnym dostawcą technologii cyfrowejskanowanie, drukowanie 3D i usługi modelowania specjalizujące się w renowacji dziedzictwa kulturowego. "