Ekskluzywny wywiad: Materialise on 3D Printing dla Black Panther, Agile Fashion Design

Projektant mody i architekt Julia Koerner wykorzystali swoje doświadczenie w druku 3D, pracując z projektantką kostiumów Ruth E. Carter przy produkcji Marvela. Wdrożono wiele technologii i materiałów do drukowania 3D, ponieważ Koerner pracował nad stworzeniem wyjątkowej wizji dla Królowej Ramondy, którą przedstawiła Angela Bassett, która musiała przedstawić królewski obraz przewagi technologicznej. Nieoceniony do ostatecznego wysiłku w pokazaniu wizerunku królowej matki był Materialise. Doceniam niedawną możliwość porozmawiania z Valérie Vriamont, Business Developer w Materialise, aby dowiedzieć się więcej o projekcie z perspektywy belgijskiej firmy.

Materialise ma duże doświadczenie w kompleksowym procesie drukowania 3D i był zaangażowany w wiele projektów dla różnych branż i aplikacji; Współpraca jest kluczowym elementem dla firmy, ponieważ uwzględnia specyficzną wiedzę partnerów w każdym przedsięwzięciu.

"Zasadniczo staramy się zawsze z naszymi klientami polegać na ich wiedzy branżowej i chcemy być , z naszej strony, wiarygodnego partnera ", powiedział mi Vriamont.

" Nie jesteśmy ekspertami, na przykład w tworzeniu odzieży 3D; dostarczanie know-how w swojej branży dzięki naszemu know-how pozwala nam stworzyć most dla tego projektu. Julia jest partnerem, z którym współpracujemy od dłuższego czasu i ma doświadczenie w tworzeniu odzieży 3D. W ten sposób współpracujemy. "

Wspólne dla tego konkretnego projektu szczegóły były stosunkowo rzadkie, ponieważ Marvel trzymał swoje karty blisko kamizelki. Materialise wiedział, że propozycja dotyczy projektu Marvel Studios, ale Koerner "nie mógł powiedzieć nam wszystkiego od samego początku."

"Temat dotyczył innowacyjnego produktu. Musieliśmy stworzyć coś przyszłościowego, przypominającego oryginalne ubranie afrykańskiej kultury, w mieszance, która była interesująca. Dowiedzieliśmy się o temacie filmu, dowiadując się, kto był postacią, która miałaby go nosić. Była bardzo silną kobiecą postacią, bardzo silną, "wyjaśnił Vriamont.

" To było bardzo ważne, żeby ten kostium odzwierciedlał zarówno innowację, jak i tradycję oraz dawał poczucie mocy aktorce w tym stroju. "

I tutaj właśnie zaczęła się współpraca.

Vriamont przedstawił kilka poziomów podejścia do tworzenia wyglądu Królowej Ramondy. Z punktu widzenia Materialise pierwszy poziom to zmiana aplik na część, a drugi poziom tworzy tę część w produkcie. Proces rozpoczął się od określenia odpowiedniego materiału, który miałby być podstawą ostatecznych kawałków kostiumu. Materialise spojrzał na ponad 40 różnych materiałów, zauważył Vriamont.

"Potrzebowaliśmy produktu wysokiej klasy, wzmacniającego i mocnego, więc musieliśmy znaleźć najlepszy materiał i najlepszą technologię, "Powiedziała mi.

" W pierwszej fazie zaczęliśmy przyglądać się TPU. To był interesujący wybór, ponieważ TPU zapewnia elastyczność; aktorka będzie mogła nosić tę sukienkę przez cały czas. Po kilku iteracjach zdaliśmy sobie sprawę, że TPU nadało zbyt dużą elastyczność. Nie było wystarczającej mocy dla tego ostatecznego pragnienia osiągnięcia tego wyglądu. Znowu powtórzyliśmy, badając, który inny materiał, która technologia będzie działała, aby stworzyć ten wysokiej klasy wykończenie. Myśleliśmy, okej, dlaczego nie zrobimy tego w poliamidzie. Wyjaśniliśmy Julii, że dzięki iteracji możemy tworzyć postaci z elastycznością; dzięki iteracji razem okazało się, że jest to naprawdę dobre rozwiązanie. "

Pokazane w trójwymiarowej mody królowej Ramondy obejmuje naramiennik i główkę. Kluczowym słowem dla obu było zawsze "wzmocnienie". Jako królowa matki Wakandy, Ramonda reprezentowała przejaw dumnej tradycyjnej kultury z niesamowicie zaawansowaną technologiczną bazą. Praca z różnymi technologiami i materiałami w celu stworzenia tych imponujących kawałków pozwoliła na dokładne zbadanie i iteracyjny proces odkrywania najlepszych sposobów na uchwycenie i ukoronowanie ducha przywództwa fikcyjnej Wakandy.

Po wybraniu materiału i zmaterializowaniu materiału Pomyślnie utworzyła tę część, następnie musiała zamienić ją w końcowy produkt.

"Julia i Marvel chcieli stworzyć bardzo realny produkt o mocnym wyglądzie" - powiedział Vriamont.

"Piętnaście różnych etapów przetwarzania końcowego przekształciło tę białą część w ekskluzywny modny kostium. Pracując razem, byliśmy w końcu w stanie osiągnąć kostium, który teraz widzisz w filmie. "

Iteracje były kluczowe dla sukcesu gotowych do filmu utworów, a Vriamont przypisuje współpracę z Koernerem i połączenie pomysłów z ostatecznym sukcesem.

Zapytałem, czy Vriamont może podzielić się uwagami dotyczącymi potencjalnych projektów filmowych, ale "Widzimy filmy pojawiające się wszędzie", obecnie nie ma informacji, które można by udostępnić o przyszłej współpracy z Marvelem.

Ten projekt podkreśla kilkamocne strony zarówno samej Materialise, jak i dodatkowej produkcji szerzej. Dla Vriamont kluczowymi produktami na wynos są mocne strony Materialise'a, jak zrobić plik w części i jak sprawić, by część stała się produktem. Jeśli chodzi o projekty do noszenia, takie jak kostiumy lub inne modne rzeczy, Materialise zdobywa doświadczenie w "jak coś wykończyć i zrobić wysokiej klasy produkt, który konsument chce nosić."

"Widzimy że jest to coś atrakcyjnego nie tylko dla Julii, ale dla całej modnej branży do noszenia. Bardzo interesujące jest również stworzenie czegoś, co faktycznie można nosić, z którym może sobie poradzić. Dla wielu projektantów, Julii i innych projektantów, z którymi pracowaliśmy, istnieje potrzeba rozróżnienia, aby ich marka różniła się od innych, aby stworzyć coś wyjątkowego dla ich produktów. I tak kończymy końcowy produkt ", kontynuował Vriamont, wskazując na wykonanie i wykończenie okularów jako przykład.

Widzieliśmy, jak Materialise współpracuje z Safilo, aby stworzyć okulary w pełni poręczne. W siedzibie firmy w Leuven miałem okazję wypróbować parę ramek wykonanych we współpracy z Hoet, aby (dosłownie) zobaczyć produkty gotowe z pierwszej ręki.

Materialise ma długoterminowy charakter współpraca z Koerner i innymi projektantami w celu kontynuowania pracy nad projektami. Jak podkreślił prezes Fried Vancraen, znaczące aplikacje do drukowania 3D będą nadal rosły.

"Zawsze są nowe [projekty] w przygotowaniu" - powiedział Vriamont. "Ogólnie w modzie pracujemy nad kilkoma. Na przykład w okularach jesteśmy już dość daleko przed nami. Mamy kilka aplikacji, w których analizujemy, jak można dopasować wymagania branżowe i co możemy zrobić w druku 3D. "

Branża modowa jest bardzo zainteresowana możliwościami oferowanymi przez druk 3D, jak Vriamont a jej zespół w Materialise może potwierdzić. Zauważyła w trakcie naszej rozmowy, że wzięła udział w niedawnej konferencji mody i temat "potrzeby wprowadzenia czegoś nowego, co wygląda na high-end". Moda to szybko rozwijająca się branża, z sezonowymi kolekcjami i nieustannymi nowościami - Solidne dopasowanie do zwinności dopuszczalnej w produkcji poprzez produkcję dodatków.

"Poza tym dla projektanta, dla konsumenta poczujesz ten trend - konsument końcowy jest bardziej świadomy trendów niż kiedykolwiek wcześniej. Noszą koszulkę przez sześć miesięcy, a po sześciu miesiącach chcą nowegoPodkoszulek. Technologia Digital pozwala nam wprowadzać projekty na rynek bez długiego rozwoju produktu ", powiedział Vriamont.

Kilka marek, mody i okularów," co dwa do trzech miesięcy zmieni swój katalog produktów na podstawie tego, co sprzedaje i co nie sprzedaje. Technologia druku 3D wprowadzi nowe trendy w branży modowej, i to jest coś, co widzimy, rozwija się w kierunku przyszłości. "

Materialise będzie kontynuował projektowanie mody, zarówno codzienne noszenie, jak i kostiumy, jako iteracyjne Niskonakładowe korzyści z drukowania 3D pozwalają na zwinne podejście do projektowania i tworzenia.

Czarna pantera oferuje jeszcze więcej srebrnego ekranu na możliwościach druku 3D, ponieważ przemysł filmowy nadal wykorzystuje technologię i nie możemy się już doczekać, aby zobaczyć, gdzie w Hollywood i Wakandzie pojawi się dodatkowa produkcja.