Facebook obsługuje teraz standardowy format plików glTF 2.0 dla postów 3D

Facebook od dawna interesuje się przestrzenią 3D - w 2015 r. umożliwił osadzenie interaktywnych modeli 3D Sketchfab, a latem ubiegłego roku złożył patent na modułowe urządzenie elektromechaniczne z główną obudową do druku 3D, zaledwie kilka tygodni przed przejęciem zarządzania prawami dostępu do kodu źródłowego Source3.

"Ludzie budują społeczności dzieląc się rzeczami, na których im zależy - poprzez zdjęcia, filmy i coraz bardziej wciągające typy multimediów" - napisał Facebook Manager na Facebooku Facebook na Facebooku Blog dla programistów.

Posty na Facebooku sprawiają, że treści responsywne pojawiają się tuż obok ekranu urządzenia i stanowią bramę do przyszłości, w której ludzie będą mogli przenosić swoje ulubione doświadczenia i obiekty, takie jak artefakty muzeum i postaci z gier, w sieci i na urządzeniach mobilnych, AR i VR w interaktywne sceny. Ale ogłoszenie, że teraz będzie obsługiwać glTF 2.0, oznacza, że ​​twórcy i artyści 3D będą mogli łatwiej udostępniać bogatsze treści 3D na Facebooku iz innych źródeł.

Istnieją cztery metody dodawania zasobów 3D , który spełnia wymagania dotyczące zasobów Facebooka, do Twojego postu:

Niektórzy z pierwszych partnerów Facebooka odkryli inne sposoby udostępniania treści 3D na Facebooku, np. używając oprogramowania do modelowania 3D Modo do generowania plików gotowych do mediów społecznościowych Platforma. Ludzie mogą korzystać z 3D Creatora firmy Sony, aby dzielić się wspomnieniami 3D, które zrobili na swoim smartfonie Xperia XZ1, lub udostępniać obiekty w Internecie z Oculus Medium - i wkrótce Google Poly - galerii internetowej.

Gönen napisał, "Mamy nadzieję, że te nowe narzędzia pomogą większej liczbie artystów, programistów i firm dzielić się swoimi dziełami, dzięki czemu ludzie będą mogli odkrywać i eksplorować bogate treści 3D bezpośrednio z kanału informacyjnego. Widzieliśmy już niesamowite interaktywne obiekty przesłane dziś do Facebooka - w tym papugę LEGO, dinozaura Jurassic World, wirtualny salon z Wayfair, torebkę zeskanowaną telefonem Sony i nową postać Magic Archer w Clash Royale Supercell . Ludzie mogą czerpać przyjemność z tych treści w kanale wiadomości lub przenosić je do serwisów Facebook, aby dzielić się nimi ze znajomymi w rzeczywistości wirtualnej. "

Facebook koncentruje się na obsłudze wysokiej jakości modeli 3D, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość do wprowadzania treści 3D do realistyczny świat, umożliwiając interaktywne animacje, wszystko po to, aby umożliwić "płynny świat cyfrowy", w którym ludzie mogą dzielić się wciągającymi obiektami i doświadczać rzeczywistości.