Festiwal świateł Guadalajara uświetniony gigantycznym szkieletem 3D firmy Moti Digital

Mieszkam w Guadalajara i miałem okazję uczestniczyć w festiwalu w tym roku, kiedy po wyczerpujących (i wyczerpujących) poszukiwaniach parkingów, moja rodzina i ja znaleźliśmy drogę w gąszcz rzeczy. Szybko postanowiliśmy, wśród prasy setek tysięcy ludzi, aby znaleźli drogę powrotną z gąszczu rzeczy, ale nie wcześniej, niż dostaliśmy fantastyczny szkielet stworzony przez Moti Digital. Posąg o wdzięcznej nazwie Morti, mierzący 27,5 stopy i wysokości 11,8 stopy, był uśmiechniętym tłem dla setek zdjęć odwiedzających. Cały projekt został wydrukowany w 3D przy użyciu drukarki 3D MassiMi 1800 firmy Moti, dzięki czemu firma mogła produkować na dużą skalę.

Ponieważ znajduję się tak blisko miejsca jej produkcji, nawiązałem kontakt z ludzie w Moti Digital i uprzejmie zgodzili się oprowadzić mnie po swoich obiektach i porozmawiać o ich tworzeniu z Dyrektorem Moti Moti, Gerardo Garcia de Quevedo.

Moti Digital działa w branży od 15 lat, i Od momentu powstania, wzrósł on na szczyt swojej branży, zatrudniając ponad 200 osób do produkcji wielkoformatowych mediów 2D, 3D, oznakowań i materiałów brandingowych. W październiku firma Massivit z siedzibą w Izraelu skontaktowała się z Moti, aby przekonać się, czy są zainteresowani integracją jednej ze słynnych firmowych drukarek 3D w swoim obiegu pracy. Zawsze szukając nowych sposobów na stworzenie, firma zgodziła się i przeszła od nowicjuszy drukujących 3D do wykonawców jednego z największych wydruków 3D na świecie.

Współpraca z Massivit i AlteaCorp, firmą wytwarzającą Guadalajarę Festiwal świateł, a także zespół kowali i stolarzy, zamienili ponad 400 kilogramów żarnika w uśmiechniętą głowę i górny tors architektonicznie skalowanego szkieletu. Połącz to z kolejną 700 funtów wewnętrznej struktury i zacznij rozumieć skalę operacji. Garcia de Quevedo wyjaśnił, jak stało się możliwe podjęcie takiego projektu:

"Ten projekt od razu był dla nas interesujący, ale wyzwanie było również bardzo realne. Był to nie tylko pierwszy projekt na dużą skalę, który moglibyśmy wykonać na tej maszynie, ale koszt stworzenia takiego ogromnego stworzenia był astronomiczny. Nie moglibyśmy tego zrobić bez wsparcia logistycznego zarówno Massivit, jak i Altei, a także darowizny wszystkich włókien z Massivit. To było ekscytujące, że pracowałem nad tak bezprecedensowym projektem w ramach współpracy między Meksykiem iIzrael, aby wprowadzić Mortiego w życie. "

Po zakończeniu drukowania 3D, artysta z południowo meksykańskiego stanu Oaxaca spędził trzy dni na malowaniu odbitek i ożywieniu ich. Choć może się wydawać, że istnieją olbrzymie obszary, które można pozostawić na biało, tak nie jest, ponieważ kości nie są tak naprawdę jaskrawo białe i jednorodne. Oprócz nadania kościom pomalowanej tekstury, artysta stworzył błyszczące oczy i ozdoby na twarzach, które mogą być największą na świecie przeróbką.

Drukowanie 3D rozpoczęło się 8 stycznia, a zespół 10 osób zaangażowanych miał Morti gotowy do instalacji do 10 lutego, z całkowitym aktywnym czasem drukowania 200 godzin, zapierającym dech w piersiach krótkim czasie, gdy weźmie się pod uwagę ogromną skalę projektu. Skompresowana linia czasowa do produkcji była możliwa tylko z powodu użycia drukowania 3D i mówi głośno [sorry, kalendarza] o jej potencjale do realizacji innych projektów w tym zakresie, ponieważ Moti ma nadzieję na ciągłe używanie swojej gigantycznej drukarki 3D do tworzenia obiektów na zewnątrz królestwa zwyczajnego. W sumie stworzyli 34 kawałki, które następnie musiały zostać złożone przy użyciu wewnętrznej konstrukcji nośnej wykonanej z żelaza, szkieletu wewnątrz szkieletu. Garcia de Quevedo opisał jedną z nękających nerwy chwil w procesie tworzenia:

"Kość, promień kości w ramieniu, pękła po wydrukowaniu. To był moment, w którym twoje serce się zatrzymuje, ale musisz dalej pracować, więc po prostu nie pozwoliliśmy, żeby to nas powstrzymało. Mieliśmy termin, bardzo krótki termin i nie było czasu, żeby się z tym zmierzyć. Potem nie było już żadnych innych problemów, po prostu ciężkiej pracy i nauki. "

Pomysł na szkielet sam w sobie został zaproponowany przez Alteę, ponieważ planują otworzyć park rozrywki w październiku 2018 roku które będą oparte na obrazach i ideach związanych z Dniem Zmarłych. W czasie, gdy Morti został przedstawiony publiczności podczas Święta Świateł, został spakowany, czekając na instalację w swoim parku, który będzie wykorzystywany do takich wydarzeń, jak pokazy świetlne, performance i wystawy skupione wokół Dnia. umarłych. Kiedy Morti zostanie odbudowany, planuje się, że w jego nowej lokalizacji zostanie przyłączony przez inne gigantyczne postacie 3D.

Zespół w Moti rozpoczął już prace nad innymi projektami wymagającymi skali Massivit Drukarka 3D w celu realizacji, np. Model samolotu myśliwskiego z II wojny światowejktóry będzie wisiał jako element wystroju popularnej restauracji typu casual dining w Guadalajara.

Co sądzisz o tej nowinie? Daj nam znać twoje myśli; dołącz do dyskusji na temat tego i innych tematów drukowania 3D na stronie 3DPrintBoard.com.