General Public Używa drukowania 3D, aby sztuka była dostępna dla ogółu społeczeństwa

General Public używa technologii Synography, opracowanej przez de Rossiego z Fujifilm, która wykorzystuje druk 3D do reprodukowania tekstury i pociągnięć pędzla, a nie tylko płaskiej kopii. Opisuje oryginalny obraz jako "rzeźbę formy", z której można wykonać wiele kopii. Porównała go również z kopią zdjęcia. W przypadku fotografii nic nie ginie w przejściu od oryginału do reprodukcji, w przeciwieństwie do obrazów, które tracą teksturę i dużo "prawdziwości" po przekształceniu w wydruk 2D. Synografia zachowuje tę rzeczywistość, pozwalając, by rzeczywisty dotyk ręki artysty ujawnił się w pociągnięciach pędzla i fakturze farby.

Kopie obrazów drukowanych w 3D są nietypowe, choć zupełnie nowe, dlatego też podejście może zaskoczyć, przynajmniej na początku. Wiele już dyskutowano na temat etyki wykorzystywania druku 3D do reprodukcji sztuki, ale jeśli chodzi o to, w jaki sposób drukowana rzeźba 3D lub obraz różni się od formowanej reprodukcji słynnej rzeźby sprzedanej w sklepie z pamiątkami w muzeum lub 2D wydruk obrazu? Oryginał zawsze będzie miał wartość za oryginalność, za to, że artysta faktycznie go dotknął i został powołany, a de Rossi powiedział, że reakcja artystów na ogół była jak dotąd pozytywna.

" Widzimy Synograph jako ulepszenie tradycyjnego, płaskiego, plakackiego drukowania; nie konkuruje z oryginałem ", powiedziała artnet. "Mam jednak nadzieję, że Synograph zmieni sposób, w jaki patrzymy na sztukę. Powieść nie jest mniej błyskotliwa, ponieważ w obiegu są tysiące egzemplarzy. Moim celem jest, aby Synograph potrząsnął przestarzałą ideą, że rzadkością jest to, jak powinniśmy cenić sztukę. Powinno być cenne, ponieważ jest dobre, nie dlatego, że jest rzadkie. "

Motto General Public brzmi:" Wspierajcie artystów, nie sztukę ", choć jest to trochę mylące - w firmie chodzi o uznanie sztuki i bardziej pasującym mottem może być "wspieranie artystów i sztuki, a nie właścicieli galerii". Czy taki biznes krzywdzi galerie i właścicieli muzeów? Jest to mało prawdopodobne, jak sądzę; ludzie wciąż są zachwyceni oryginalnymi kopiami powieści, chociaż - jak powiedział de Rossi - mogą tam być tysiące kopii. Dzieło sztuki, które pochodzi bezpośrednio z rąk twórcy, ma w sobie magię, coś, co sprawia, że ​​ludzie czują się tak, jakby stali w obecności blasku, mimo że artysta może byćdawno minęło CD3D .

Nikt nie protestuje o przywróconych nagraniach, których jakość dźwięku pozwala usłyszeć każde skrzypienie w studiu nagrań , każdy oddech artysty, a malarstwo naprawdę jest jedynym medium, które nie zostało odtworzone do tego stopnia zbliżenia do oryginału.

"Jako artysta osobiście obserwowałem każdą inną formę sztuki technologia, by odciąć pośrednika, zdemokratyzować sztukę i wzmocnić pozycję artysty "- powiedział de Rossi. "Na przykład prasa drukarska i Internet zrewolucjonizowały pisanie; fonograf i MP3 zrewolucjonizowały muzykę. A jednak kariery malarzy wciąż są kontrolowane przez gallerystów. Chcę, aby malarze mieli możliwość sprzedaży edycji swoich obrazów, aby zmaksymalizować ich zyskowność. Chcę też ludzi, którzy naprawdę doceniają tych artystów, aby mogli posiadać i cieszyć się swoimi dziełami, tak jak chciał ich twórca, a nie tylko zamożni. "

General Public oferuje eklektyczną mieszankę wydruków , w tym zarówno wschodzących i uznanych artystów, a także sztuki w domenie publicznej i anonimowych obrazów pchli targ. Reprodukcje wciąż nie są tanie - przeciętnie około 1000 USD, ale jest to zmiana w stosunku do oryginału.