Maker Publikuje instruktaże o drukowaniu w 3D ulubionych gier w stylu vintage

Ilekroć odwiedzam Target, aby odebrać coś w dziale zabawek, czy to prezent dla moich siostrzenic lub dzieci moich znajomych, lubię też zatrzymywać się w maleńkiej części na końcu, która zawiera zabawki retro, takie jak stary rekordowy odtwarzacz Fisher Price i klasyczna lalka małpa skarpetki. Nie wiem, co to jest ... jest coś w oglądaniu retro zabawek i innych zabytkowych przedmiotów prezentowanych w bardziej nowoczesnym otoczeniu.

Producent i instruktorzy, których używa Mike Gardi - ostatnio używał drukowania 3D do odtworzenia dwie z jego ulubionych gier edukacyjnych z lat 60., które są tak rzadkie, nie wspominając o drogich, że nie ma możliwości, aby znaleźć je gdziekolwiek w pobliżu głównego sklepu, takiego jak Target. Jego praca miłości została wyszczególniona w najnowszym postu Hackadaya autorstwa Toma Nardiego.

"Widząc, że gry edukacyjne, które pomogły mu w długiej i satysfakcjonującej karierze w rozwoju oprogramowania, są obecnie prawie nieosiągalne, postanowił spróbować jego ręka odtwarza je na swojej drukarce 3D ", napisał Nardi. "Z dbałością o szczegóły i osobistą miłością do tych niesamowitych zabawek, zachował je w formie cyfrowej dla przyszłych pokoleń."

Pierwszą odtworzoną przez Gardi grą był "The Amazing Dr. Nim", który został wynaleziony przez Johna Thomasa Godfreya i wyprodukowany przez Education Science Research (ESR, Inc.). Zgodnie z jego instrukcją na temat drukowania 3D w grze, plastikowy, wtryskiwany mechaniczny cyfrowy komputer Digi-Comp II jest używany jako plansza do gry, która wybiera swoje ruchy poprzez "działanie kulek spadających przez dźwignie maszyny".

"Byłbym niedbały, gdybym nie wspomniał, że zainspirował mnie świetna replika Digi-Comp I stworzona przez Marka Ziemera" - Gardi skomentował post Hackaday.

Bity danych są przechowywane w przełącznikach pamięci i kilku dźwigniach, na które wpływają uwolnione kulki, zaprogramuj jednostkę. Pozycja wyjściowa jest ustawiana za pomocą trzech dźwigni, a czwarta to korektor: jeśli jest ustawiony, a gracz nie popełnia błędów, wygrywa. Ostatnia dźwignia pokazuje, kto to jest.

Gardi wymodelował swoją grę replik używając zarówno Fusion 360, jak i Tinkercad, i chociaż musiał skalować swoją wersję, aby zmieścił się na stacjonarnej drukarce 3D, w przeciwnym razie całkiem wierny; używał jednak stalowych łożysk kulkowych 10 mm zamiast kulek.

"Jeszcze jedna koncesja polegała na tym, aby 3D drukować składaną podstawkę zamiast próbować użyć stojaka z drutu oryginału," ​​Gardinapisał.

On wydrukował wszystkie części w rozdzielczości 0,2 mm z PLA. Podczas gdy jednostka podstawowa została wydrukowana z 20% wypełnieniem, wszystko inne wydrukowano w 100%, a Gardi włączyła pliki STL dla wszystkich części w jego Instructable. Narzędzia potrzebne do stworzenia gry obejmują pincetę, klej, papier ścierny o drobnej ziarnistości i nóż do gry.

Gardi wykonało również trójwymiarową wersję gry typu "Think-a-Dot", która została wynaleziona Joseph A. Weisbecker i również używa mechanicznych klapek. Te dźwignie służą do zmiany koloru ośmiu kropek na przednim panelu gry.

Kiedy gracz upuszcza kulki w trzy otwory na górze planszy, mogą tworzyć różne wzory, zmieniając kolory kropek. Zwycięzcą jest osoba, która może określić najmniejszą ilość kulek, które są niezbędne do stworzenia określonych wzorców w instrukcji gry.

"Mówię ludziom, że zrobiłem modelowanie za pomocą cyfrowych suwaków, Tinkercad i cierpliwości , "Gardi napisał w swojej instrukcji do repliki Think-a-Dot. "Bardzo podobał mi się cały proces. Tinkercad jest bardzo organicznym doświadczeniem i czułem się bardziej jak rzeźbienie mnie niż projektowanie 3D. "

Podczas gdy większość elementów była drukowana w 3D w PLA, Gardi użył PETG do wydrukowania ośmiu klapek. Dokonał także digitalizacji doświadczeń związanych z posiadaniem tych klasycznych gier, tworząc skany podręczników, a następnie wydrukował je profesjonalnie i oprawił tak, jakby były w latach 60.