Materialise i BASF Przyszli liderzy w niestandardowych okularach 3D z nadrukiem

Tak długo, jak ludzie mają oczy, potrzebowaliśmy znaleźć sposoby na poprawienie naszej wizji, czy to poprzez blokowanie jasnego słońca, czy tworzenie powiększania i wspomagania skupienia. Nie zawsze było to tak łatwe, jak udawanie się do lokalnych Lenscrafters lub Sunglass Hut i przeglądanie ich selekcji. Starożytne Ince stworzyło urządzenie wykorzystujące kły morsa z naciętym w nich cięciem, które można było przypiąć do twarzy, aby pomóc im ocieniać oczy przed promieniami słońca, podczas gdy Nero wyglądał przez kawałek wypolerowanego szmaragdu, aby zmniejszyć odblask, aby mógł swobodnie być świadkiem walki gladiatorów. Aż do XIII wieku, najlepiej można było mieć nadzieję, jeśli chodzi o pomoc z niewyraźną wizją polegającą na oglądaniu drobnego druku przez miskę wypełnioną wodą.

Począwszy od XIII wieku, idea okularów stała się coraz bardziej popularna. rafinowany. Umieszczenie dwóch soczewek korekcyjnych, utrzymywanych razem przez drucianą ramę, która balansowała na grzbiecie nosa, zostało po raz pierwszy odnotowane w sztuce na obrazie namalowanym przez Tommaso da Modena, który ilustrował mnichów przy użyciu okularów typu pince-nez. Było to zdecydowanie lepsze od oglądania książek przez szklane misy, ale pomimo wysiłków, takich jak wiązanie okularów wokół głowy osoby noszącej ze wstążkami, były one nadal nieporęczne i trudne do utrzymania w miejscu. Dopiero w XVIII wieku, kiedy optyk z Londynu, Edward Scarlett wpadł na pomysł stworzenia dwóch sztywnych kawałków świątyni, które pozwoliłyby oprzeć okulary zarówno na nosie użytkownika, jak i na uszach osoby. Od tego czasu pojawiły się liczne udoskonalenia w soczewkach i klatkach, ale podstawowa forma pozostała taka sama.

Tymczasem liczba osób używających okularów stale rośnie, dzięki temu, że coraz częściej korzysta się z nich okularów przeciwsłonecznych i rozwoju trendów mody, które zachęcają ludzi do noszenia okularów, nawet jeśli nie są im potrzebne do celów korekcyjnych. W szczególności dla osób, które muszą nosić okulary codziennie, wybór pary ramek jest bardzo ważny, przecież nosimy je na twarzach, a te twarze są niepowtarzalne. Jedną z najnowszych innowacji w technologii wpływających na projektowanie i produkcję okularów jest drukowanie 3D. Dzięki możliwości tworzenia niestandardowych produktów bez większych kosztów, niż byłoby to wymagane w przypadku produktów masowo produkowanych, w połączeniu z platformami internetowymi, które umożliwiają klientom wprowadzanie zmian w różnych nakładach, możliwość indywidualnego posiadania tylko tych okularów, które chcą jest szybkozwiększenie.

Materialise współpracuje z takimi firmami jak Bawsome, startup stworzony przez Matta Tymowskiego, oparty na idei, którą zaczął bawić się w wolnym czasie. Tymowski pracował nad opracowaniem niestandardowych rozwiązań polimerowych dla firm produkcyjnych i budowlanych, a więc był obeznany z możliwościami indywidualizacji, jakie zapewniał druk 3D w tej branży. Zastanawiał się, jak wykonalne byłoby zastosowanie tych samych okazji do tworzenia niestandardowych okularów, aby jego klienci mogli mieć okulary, których potrzebują, bez konieczności wyszukiwania na całym świecie, aby znaleźć odpowiednią parę. Usiadł z personelem w firmie Materialise i razem opracowali plan, w jaki sposób urzeczywistnić jego pomysł. Materialise był gotowy, by zapewnić więcej niż satysfakcję klienta, sprawił, że proces stał się czymś wykonalnym dla startupu, jak opisał Tymowski:

"Czułem się, jakbym korzystał z Materailise jako centrum badawczo-rozwojowego dla mojego startupu. Patrząc na trudne pytania, takie jak jakość powierzchni, Materialise był po to, aby zapewnić nowatorskie rozwiązanie. Kiedy starałem się zaplanować malowanie ramy, Materialise dał świetne rozwiązanie do barwienia ramek na miejscu, pozostawiając mniej czasu na przetwarzanie końcowe. Nie możemy osiągnąć takiego poziomu jakości bez wsparcia i wskazówek dostarczonych przez Materialise. Doceniam to, że nie tylko wykonali to, co miałem do powiedzenia, ale także wnieśli wkład w rozmowę i oferowali pomysły dzięki ich ogromnemu doświadczeniu. "

Przejście od tradycyjnego wytwarzania do druku 3D jest czymś, co Materialise widział wcześniej, gdy prowadzili tworzenie trójwymiarowych aparatów słuchowych z wkładką douszną, które w ciągu zaledwie dwóch lat przeszły od 20% do 100% rynku. To samo podejście stymuluje ich interakcje z projektantami okularów, takimi jak Yuniku, firma okularowa 3D, która wykorzystuje technologię skanowania twarzy, aby stworzyć idealny zestaw okularów do każdej konfiguracji twarzy. Współpracując z ekspertami z Materialise, firma była w stanie stworzyć oprogramowanie, które pozwala dopasować każdą twarz do idealnej konfiguracji dla zalecanych soczewek.

Współpraca z Aoyama, Materialise pomogła tej firmie pozostać w firmie najnowocześniejsze trendy w okularach. Style zmieniają się szybko, a okulary szybko stają się przestarzałe, pozostawiając firmie mnóstwo zapasów i zadanie ponownego dostosowania produkcji do nowych projektów. Używanie druku 3D jako metody wyboru do produkcji okularów pozwoliłofirmy takie jak Aoyama zachowują zwinność, reagując na zmiany w stylu i zapotrzebowaniu rynku o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dyrektor generalny Aoyama, Philippe Beuscart, wyjaśnił, w jaki sposób wiedza i technologia firmy Materialize przyczyniły się do osiągnięcia celów firmy:

"Kolekcja DDD jest przeznaczona dla świadomych technologii, zorientowanych na modę dzisiaj: świadomych tego, co robią chcą i wysokiej jakości, na jaką zasługują. Standaryzowana produkcja i uniwersalne podejście przestały wystarczać. Oferujemy konfigurowalne opcje, które mówią bezpośrednio do gustów i preferencji danej osoby. Celem Aoyamy w tej kolekcji było doprowadzenie do prawdziwej personalizacji produktu luksusowego dla konsumenta. Dla nas produkcja dodatków oznacza możliwość przejścia z projektu na rynek z niewiarygodną szybkością. Koniec zmarnowanej okazji: daje nam to szansę na prawdziwą reakcję rynku. Poza tym, nie ma już marnowania zapasów, teraz możemy produkować na żądanie. "

Marka Seiko opiera się na obietnicy wysokiej jakości okularów, w tym celu współpracowała z Materialise and Hoet Design Studio. W przypadku kolekcji XChanger ustalono, że spiekanie laserowe było najlepszym sposobem uzyskania precyzji w drukowaniu, która byłaby wymagana dla linii okularów. Kluczową częścią tego procesu było zrozumienie różnic w poszczególnych maszynach i osiągnięcie jednolitości precyzji produkcji, która pozwoliłaby na uzyskanie równie wysokiej jakości wydruków w całej produkcji. Materialise produkuje wszystkie cztery elementy ramy w dziewięciu kolorach, które składają się z kolekcji XChanger, oprócz procesów postprodukcji, które chronią ramy przed czynnikami, zapobiegają zużyciu i zapewniają najlepszą możliwą wydajność w czasie. Alireza Parandian, Materialise, która ułatwiła współtworzenie między Materialise i SEIKO, opisała wysoki poziom dbałości o szczegóły, które przenikają ich działalność produkcyjną i badawczą, bez względu na ostateczny produkt: CD3D .

" Skoncentrowanie się SEIKO na precyzji idealnie pasuje do Materialise: w tym roku ogłosiliśmy, że uzyskaliśmy certyfikaty do produkcji części końcowych, odpowiedni dla branży lotniczej i lotniczej. A teraz zajmujemy się tym samym stopniem dokładności i wysokiej jakości w naszym procesie produkcji dodatków do okularów. "

Materialise ma wiele paluchów, a jego produkty na wiele oczuStaje się liderem w branży tworzenia niestandardowych rozwiązań okularów, z korzyścią dla firm i klientów. Czy to wystarczy, aby BASF zainwestował w nie? 180 miliardów dolarów to ogromna nagroda dla BASF. Widzimy Materialise jako firmę produkującą oprogramowanie i produkcję, może skupiając się tylko na okularach, może być znacznie bardziej wartościowy?