MIT CSAIL Tworzy 3D Rzeźbne rzeźby ciała w ruchu

Technologia jest szczegółowo opisana w artykule zatytułowanym "MoSculp: Interaktywna wizualizacja przestrzeni i czasu". Naukowcy są przekonani, że może to być nowy sposób dla sportowców do badania ruchu ludzkiego ciała.

"Wyobraź sobie, że masz film przedstawiający Rogera Federera obsługującego piłkę w meczu tenisowym i film o tym, że uczysz się tenisa" - powiedział doktorant Xiuming Zhang, główny autor artykułu. "Następnie można budować rzeźby ruchu w obu scenariuszach, aby je porównać i dokładniej zbadać, gdzie trzeba poprawić."

Użytkownicy mogą korzystać z interfejsu komputerowego, aby poruszać się po rzeźbach ruchu i oglądać je pod każdym kątem. Rzeźby mogą być drukowane w 3D.

W przeszłości stosowano różne techniki, aby uzyskać pełne wizualne zrozumienie ciała w ruchu. Techniki fotografowania, w których fotografuje się setki fotografii w szybkiej sekwencji, a następnie zszywane razem jak flip book, są powszechnie używane. Są to jednak tylko migawki, które zapewniają ograniczone zrozumienie. Technika CSAIL bierze wideo i automatycznie wykrywa kluczowe punkty 2D na ciele osoby, a następnie bierze najlepsze możliwe pozy z tych punktów, które mają zostać przekształcone w "szkielety 3D". Te szkielety są następnie łączone razem i generowana jest rzeźba ruchu.

Użytkownicy mogą dużo zrobić z rzeźbami, dostosowując je do różnych części ciała, przypisując różne materiały drukowane w 3D, aby rozróżnić części lub dostosować oświetlenie. W badaniu przeprowadzonym przez użytkowników naukowcy dowiedzieli się, że ponad 75% badanych osób uważa, że ​​MoSculp zapewnia bardziej szczegółową wizualizację do badania ruchu niż standardowe techniki fotograficzne. CD3D .

"Tańczące i wysoko wykwalifikowane ruchy lekkoatletyczne często wydają się" ruchomymi rzeźbami ", ale tworzą jedynie ulotne i efemeryczne kształty" - mówi Courtney Brigham, kierownik ds. komunikacji w firmie Adobe. "Ta praca pokazuje, jak wykonywać ruchy i przekształcać je w prawdziwe rzeźby z obiektywnymi wizualizacjami ruchu, co umożliwia sportowcom analizowanie ich ruchów podczas treningu, nie wymagając od nich więcej sprzętu niż aparatu przenośnego i trochę czasu obliczeniowego."

System działa najlepiej przy większych ruchach, takich jak rzucanie piłką lub skakanie. Działa również w sytuacjach, które mogą utrudniać lub komplikować ruch, takich jak ktoś ubrany w luźne ubrania lub noszący przedmiot. W tym momencie system wykorzystuje tylko pojedyncze osobydo konstruowania rzeźb ruchu, ale naukowcy mają nadzieję, że wkrótce zostaną rozszerzeni na wiele osób. Uważają, że można go wykorzystać do badania takich rzeczy, jak zaburzenia społeczne, interakcje międzyludzkie i dynamika zespołu.

Artykuł zostanie przedstawiony na konferencji UIST (User Interface Software and Technology), która odbędzie się w Berlin od 14 do 17 października. Autorami publikacji są Xiuming Zhang, Tali Dekel, Tianfan Xue, Andrew Owens, Qiurui He, Jiajun Wu, Stefanie Mueller i William T. Freeman.