Możliwości w nowych językach projektowania poprzez drukowanie 3D

Dzisiejsze przedmioty są dostosowane do mechanicznych możliwości maszyn w przemyśle. Kształty i formy to połączenie naszych pragnień i wyobraźni połączone z możliwościami, jakie oferują nam nasze procesy produkcyjne. Pracujemy dzisiaj metodami, które są w większości subtraktywne lub opierają się na robieniu tych samych rzeczy wydajnie iw znaczących ilościach. Procesy te rosną wraz z branżami, które umożliwiają i są kształtowane przez te gałęzie przemysłu.

Niemiecki Bauhaus i związane z nim modernistyczne i minimalistyczne ruchy powstały po rewolucji przemysłowej. Urodzeni w przemysłowym optymizmie i świecie nowych obiektów, ruchy te wciąż mają wpływ na wiele obiektów i projektantów. Bauhaus i ruchy wzornictwa przemysłowego z początku XX wieku są nieuniknione dla projektanta działającego dzisiaj.

Ma sens, że po 90 latach rewolucji przemysłowej ta filozofia i styl nabrały siły. W tamtych czasach branża nie oferowała szerokiej gamy technik umożliwiających kształtowanie organicznych kształtów. Był to styl prostych linii, które dla prostoty i racjonalności. Pozostawiono więc rzemieślnikom, a ich kunszt rzeźbi rękami bardziej naturalne kształty. CD3D .

Dla Bauhausu & Co. Standaryzacja i demokratyzacja wzornictwa była warunkiem spełnienia potrzeb społeczeństwa masowego. W obliczu rosnącego społeczeństwa ma sens, że masowe rzeczy stworzone dla masy ludzi były szczytnym celem.

"Tworzenie standardowych typów dla wszystkich praktycznych towarów codziennego użytku jest społeczną koniecznością" - Walter Gropius / p>

Gdyby tak się nazywało, to racjonalizm, to dostosowanie stylu do przemysłu, uczciwie byłoby dziś powiedzieć, że teraz najbardziej sensownym rozwiązaniem jest zrozumienie możliwości, jakie przynoszą nam procesy produkcyjne i pełne wykorzystanie ich do ich potencjału.

Jeśli chodzi o obiekty, nieskończone możliwości drukowania 3D otwierają zakres, który trudno jest przewidzieć. Druk 3D daje możliwość ewolucji od języka linii prostych i geometrycznych do świata organicznych form i niekończących się krzywych.