Muzyka dla naszych uszu: Ogłoszono zwycięzcę kanadyjskiego konkursu na drukowane 3D muzyczne

Projekt 3D StringTheory OSO jest finansowany z grantu Canada Council for the Arts i ma na celu włączenie nowych technologii, takich jak drukowanie 3D, w sposób, w jaki tworzymy muzykę.

"W symfonii gramy piękny repertuar, a klasyki na bardzo dużą orkiestrę, jak symfonie Straussa i Mahlera. Mamy specjalną misję, ale chcę rozszerzyć tę misję także poza ramy projektu, na projekty, które moglibyśmy wykonać, które doprowadzą nas do innych miejsc w mieście "- powiedział Alain Trudel, dyrektor muzyczny OSO i dyrygent.

Jedną z części projektu jest organizowanie konkursów publicznych związanych z projektowaniem i tworzeniem instrumentów; Wyzwaniem dla National Instrumented Musical Challenge było pierwsze. Konkurs zmotywował uczestników do zaprojektowania ergonomicznie zoptymalizowanego instrumentu muzycznego, który zostałby wydrukowany w 3D, ale także opłacalny.

Projektanci zostali poproszeni o zastanowienie się, w jaki sposób mogą pomóc w rozwiązaniu urazów związanych z występowaniem muzyki poprzez zajęcie się podstawową przyczyną instrumentu projekt. Panel ośmiu arbitrów, złożony w równym stopniu z ludzi z występu muzycznego, druku 3D i światów zdrowia muzyków, ocenił wszystkie zgłoszenia.

Robert Hunter z Uniwersytetu w Ottawie, biomedyczny doktorant, został właśnie ogłoszony jako zwycięzca jego innowacyjnego projektu klarnetu i klamry.

"Byłem zainteresowany tym konkursem z powodu mojego połączonego zaplecza inżynierii biomedycznej, w tym biomechaniki, projektowania CAD 3D i muzyki" - wyjaśnił Hunter. "W szkole średniej dużo grałem na klarnecie, a kiedy ćwiczyłem przez dłuższy czas, mój prawy kciuk byłby obolały od podtrzymania ciężaru instrumentu. Kiedy więc przeczytałem o tej konkurencji, ten problem natychmiast przyszedł mi do głowy po coś, co mogłem spróbować rozwiązać. "

Jego projekt redystrybuuje wagę klarnetu do większych grup mięśni, co poprawia jego ergonomię. Jego propozycja obejmowała również ocenę technicznych i grających wymagań estetycznych.

"Podczas gdy muzyka podnosi duszę, wielu muzyków - zarówno profesjonalistów, jak i amatorów - zmaga się z występowaniem z powodu kontuzji" - powiedział Trudel. "To wyzwanie było zaproszeniem dla projektantów do zastosowania nowej technologii z korzyścią dla zdrowia muzyków. Byliśmy bardzo zadowoleni ze wszystkich kreatywnych pomysłów, które otrzymaliśmy, a konkretnie z przyznania nagrody KUN dla Roberta Huntera. "

Jako dodatkowa część projektu 3D StringTheory, OSO zamówiło lokalnego producenta skrzypiec i PrzemysłowyCentrum technologiczne do stworzenia ośmiu oryginalnych instrumentów strunowych drukowanych w 3D: czterech skrzypiec, dwóch altówek i dwóch instrumentów przypominających altówkę da spalla, czyli małą wiolonczelę grającą jak skrzypce. Następnie urodzony w Montrealu kompozytor Harry Stafylakis napisze oryginalny utwór inspirowany tymi nowymi dźwiękami, który zostanie również zaprezentowany na koncercie CD3D .

"Ludzie mogą powiedzieć, że ryzykujesz, ale nie sądzę," powiedział Trudel w odniesieniu do instrumentów z nadrukiem 3D, które są zawarte w koncercie. "Zaryzykowanie nic nie robi. Obecne statusy czasami stawiają muzykę klasyczną w tarapatach. Dla mnie to sztuka i motywowanie ludzi do czegoś, więc kiedy ludzie przychodzą, aby zobaczyć ten koncert, jest to wydarzenie. Będą: "Och, wow, co oni zamierzają zrobić? Co się wydarzy? ""

Jednak orkiestra ma trochę szans, ponieważ większość zwykłych materiałów do drukowania 3D nie może dorównać tonowi i rezonansowi drewna.

"Myślę, że prawdopodobnie nie ma nic lepszego niż drewno w pewnych obszarach. Niezależnie od tego, czy istnieją materiały, które mogą zbliżyć się do poziomu drewna, jestem pewien, że zbliżają się one do polimerów "- powiedział Frank Defalco, kierownik organizacji Canada Makes.

Jednakże, jeśli druk 3D może omijając tę ​​kwestię, technologia oferuje wiele korzyści dla świata muzyki, w tym łatwo modyfikowalne projekty, produkcję małych partii, mniejszą wagę, niższe koszty i lepszą dostępność.

Koncertator OSO Mary-Elizabeth Brown, który uczy też gry na skrzypcach studentów Skype'a w kilku krajach, powiedział: "Mam doświadczenie z pierwszej ręki, próbując pomóc młodemu człowiekowi z Koła Podbiegunowego w zdobyciu rąk na skrzypcach, i to jest małe wyzwanie. Ale jeśli w tej społeczności jest drukarka 3D, to może jej rodzice nie będą musieli wydać kilku tysięcy dolarów na latanie na skrzypcach. "

Brown miał szansę zagrać w pierwszą iterację drukowanych skrzypiec 3D Czuła, że ​​ma "inny rodzaj duszy" niż własne skrzypce. Trudel przyznał, że pierwszy prototyp zbudowano grubszą niż to konieczne, z obawy, że szyja pęknie z powodu naprężenia struny high-E.

"Pierwszy był nieco bezpieczny, grubsza i nie rezonuje tak bardzo. Ale byliśmy zaskoczeni, że jest bardzo dostrojony i gra dobrze - powiedział Trudel. "Tak więc dostosowujemy instrument - nie gra słówzobacz, jaki rodzaj dźwięku możemy zoptymalizować. "