Niestandardowe prototypy odzyskują złoty medal AMUG z oszałamiającym metalowym rzymskim hełmem 3D

Ryan Hagerman, projektant przemysłowy w Custom Prototypes, powiedział firmie 3DPrint.com: "W ciągu ostatnich kilku miesięcy pracowaliśmy nad innym fajnym projektem wydrukowanym w 3D tylko tym razem z metalem!"

In 2016, kanadyjska firma zajmująca się prototypowaniem, zajęła pierwsze miejsce w konkursie AMUG, drukując trójwymiarową replikę najsłynniejszego dzieła Van Gogha, Starry Night. W ubiegłym roku firma opracowała wyszukane witrażowe okno z nadrukiem 3D, które było piękne, ale nie nagradzane. W tym roku Custom Prototypes wszedł all in, i opłaciło się z zasłużonym pierwszym miejscem.

"Nasz najnowszy projekt był w pełni drukowanym 3D hełmem z I wieku, który zdobył pierwszą nagrodę w AMUG dla Końcowe zawody ", powiedział nam Hagerman.

" Po zmaganiach o miejsce w zeszłym roku zauważyliśmy, że konkurencja była coraz wyższa, a niektóre z modeli, które były wyświetlane, były bardzo dobrze zrobione. Wiedzieliśmy, że aby wyprzedzić konkurencję, musieliśmy zrobić coś naprawdę wyjątkowego i to właśnie doprowadziło nas do decyzji o użyciu metalu w druku 3D. Istniały 2 główne powody tej decyzji, z których 1 polegała na tym, że drukowanie metalu w metalu rzadko jest postrzegane w sposób kreatywny (zwykle jest to tylko uchwyt ścienny lub rura), a 2, nigdy nie widzimy, aby drukowanie metalu 3D było wykończone aż do polerowania i platerowania organiczny kształt. "

Kask, wydrukowany w 3D z siedmioma różnymi częściami ze stali nierdzewnej 316, zapiera dech w piersiach. Zespół w Custom Prototypes, zgodnie z postami na blogu firmowym, chciał naprawdę wcisnąć kopertę w tym roku i "wykorzystać rzeczywiste możliwości druku w metalu".

"Pomysł zrobienia rzymskiego pierwszego wieku Hełm zrodził się z chęci włączenia 3 aspektów. 1) 3D drukowane metalowe 2) 3D drukowane włosy - czerwony mohawk (uzyskane dzięki unikalnej pionowej techniki druku z SLA) i 3) 3D drukowane przezroczystego plastiku (używane do naśladowania klejnotów i kamieni znalezionych w Egipcie 1 wieku pne), "Hagerman powiedział nas.

Prace rozpoczęły się kilka miesięcy temu, zaczynając od "niekończących się godzin" modelowania 3D za pomocą różnego oprogramowania, w tym Blendera, Materialise Magics, SOLIDWORKS i ZBrush. Następnie, po utworzeniu wszystkich pojedynczych plików, niestandardowe prototypy 3D wydrukowały części za pomocą technologii DMLS i SLA - metalowe części zostały wydrukowane ze stali nierdzewnej na Renishaw AM250, a plastikowe części - takie jak klejnoty i kamienie - zostały wykonane z Somos XC11122 Watershed lub Somos Evolve na drukarce SL600 3Dz ZRapid.

"Fakt, że do stworzenia tego hełmu wykorzystano tylko technologię druku 3D może już być oznaką naszych czasów, pokazujących postęp technologiczny w produkcji" - powiedział Hagerman na stronie 3DPrint.com. "Jednak, jak wszyscy wiemy, drukowanie 3D (w szczególności metalowego druku 3D) ma wiele ograniczeń, a ograniczenia i doświadczenie pokazują, że nie każda kompilacja przynosi sukces. W niestandardowych prototypach przesunęliśmy granice tego procesu do punktu, w którym stworzyliśmy bardzo złożone kształty i uzyskaliśmy wykończenie, którego nigdy wcześniej nie osiągnięto (przynajmniej to, co widzieliśmy). "

Po zakończeniu drukowania 3D , wszystkie części metalowe przeszły długi proces szlifowania i polerowania ręcznego i elektro. Gdy każda metalowa część przejdzie kontrolę jakości powierzchni, w której "nic mniej niż iskierka" została uznana za dopuszczalną, została naniesiona w postaci niklu i 24-karatowego złota.

Plastykowe, trójwymiarowe kawałki zostały pomalowane, ręcznie malowane i skończone, aby wyglądały jak prawdziwe historyczne przedstawienia Pierwszego Stulecia pne artefakty. Według bloga każda z tych części była drobiazgowo opisana, aby "naśladować ziarno i wykończenie prawdziwych cennych klejnotów i kamieni".

"Niektóre z największych wyzwań było usunięcie wsparcia ze stali nierdzewnej . W przeciwieństwie do plastiku, właściwości wytrzymałościowe metalu stanowią duże wyzwanie w przypadku trudnych miejsc, w których używanie narzędzi, takich jak przecinarki drutu i dremel, stwarza wiele ograniczeń "- powiedział nam Hagerman. "Przyłożenie kasku do gładkiego wykończenia, zanim można go było pokryć niklem i 24-karatowym złotem, wymagało rozległego szlifowania i szlifowania w celu usunięcia wszystkich mikro-kieszeni (tekstury) powstałych w procesie spiekania w druku 3d metalu.

"Kolejnym największym wyzwaniem było stworzenie klejnotów. Niektóre funkcje, takie jak Cobra i Vulture, zostały stworzone w celu naśladowania kamieni jadeitowych (sępów) i karnelowych (Cobra), które były powszechnie widziane w tym okresie. Wymagało to wielu prób i błędów polegających na umieraniu, podkreślaniu i cieniowaniu dłoni oraz zanurzaniu go w przejrzystej sierści. Każdy kamień miał swoją własną charakterystykę, gdzie niektóre musiały być naprawdę błyszczące, a niektóre miały bardziej połyskowe wykończenie. "

Wewnętrzna wyściółka kasku została wydrukowana w 3D za pomocą Somos Evolve, a następnie wykończona farbą i farbą. Aby odtworzyć wykończenie prawdziwej skóry krokodyla, firma zastosowała subtraktywną technikę usuwania koloru.

Następnie, jakby reszta tego procesu nie była wystarczająco niezwykła, niestandardowe prototypywyjaśnił, że czerwone włosy z irokezem zostały wydrukowane przy użyciu specjalnego sekretu firmy, co umożliwia drukowanie pionowych podstruktur 3D bez użycia dodatkowych podpór.

"Po wydrukowaniu maleńkich włókien, ręcznie farbowaliśmy i upiększaliśmy je smar molekularny, wykończony bezbarwną powłoką "- wyjaśnił post na blogu.

Większość wydrukowanych w 3D części zaprojektowano tak, aby pasowały do ​​skorupy kasku, podczas gdy reszta była przymocowana specjalnym metalem samoprzylepny.

W poście na blogu napisano: "Mamy tutaj, po miesiącach drukowania, szlifowaniu, polerowaniu, galwanizowaniu, farbowaniu i malowaniu, stworzyliśmy hełmy First Century Roman, używając tylko druku 3D".