Nieszpory: seria funkcji maski 3D drukowanej w National Gallery of Victoria

Seria 15-maskowa, zaprojektowana przez Oxmana i jej zespół oraz wydrukowana w 3D na pełnokolorowej, wielomateriałowej drukarce 3D Stratasys J750, pierwotnie zadebiutowała w londyńskim Design Museum w listopadzie zeszłego roku i ponownie zaprezentowano ją wiosną tego roku. Drukowanie świata | Wystawa Imprimer le Monde w Paryżu.

Oxman powiedział: "Nieszpory są jak dotąd najbardziej wyrafinowanym wyrazem naszego podejścia do projektowania, pokazując, że możemy płynnie zmieniać fizyczne właściwości materiałów w bardzo wysokiej rozdzielczości, która pasuje, i ostatecznie przekracza granice natury. "

Maski pośmiertne miały swoją premierę w zeszłym tygodniu na inauguracyjnej warszawskiej wystawie NGV Triennial, która potrwa do 15 kwietnia 2018 r. Na wolnej wystawie pracuje ponad 100 artystów i projektanci, w tym Oxman i Iris van Herpen, z 32 krajów, którzy zostali wybrani ze względu na różnorodność i dynamiczne praktyki, w tym nowoczesne technologie robotyki i druku 3D.

Triennale NGV świętuje współczesną sztukę i design, a także podkreśla ważnych zagadnień, które dzisiejsi artyści i projektanci badają w swoich pracach.

"Triennale, które ma na celu eksplorację interfejsu między sztuką, designem, architekturą, nauką, ekologią i technologią - Ne ri praca Oxmana nie mogła być bardziej odpowiednia. Te 15 złożonych i intrygujących obiektów oferuje fascynującą rozmowę o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, zagłębiając się w naszym psychologicznym i kulturowym związku ze śmiercią i ozdobą, a spekulując na temat zdolności produkcji dodatków do tworzenia na poziomie komórkowym nowych materiałów, leków, i technologie, które czerpią z natury i dogłębnych badań nad designem ", powiedział Ewan McEoin, starszy kurator współczesnego projektowania i architektury w NGV. "Współpraca Neri ze Stratasys pozwoliła obiektom piękna i dogłębnej inteligencji."

"Projekty nieszpory są w całości oparte na danych, generowane cyfrowo, drukowane w 3D i - czasami - rozszerzane biologicznie. Przesuwając granice technologii szpagatu - takie jak modelowanie materiałów o wysokiej rozdzielczości, pełne drukowanie trójwymiarowe w różnych kolorach i syntetyczna biologia Stratasys - wyrażają głębsze znaczenia maski śmierci i możliwe jej przyszłe wykorzystanie, dzięki czemu przywracają ją do życia ". powiedział Oxman.

"Często nie mamy okazji kontemplować tematu życia i śmierci w ramach dyscypliny i perspektywy wzornictwa przemysłowego", powiedziała Naomi Kaempfer, Creative Director of Art,Projektowanie i moda w Stratasys. "Kolekcja New Ancient ze Stratasys znajduje się w erze technologicznej i konsumpcyjnym społeczeństwie, wyłaniając się z konkurencyjnych okopów badań i rozwoju zmierzających w kierunku panowania nad nowatorskimi innowacjami. Subtelny, poetycki i zrównoważony głód wzrósł, aby spowolnić nas na chwilę, aby wniknąć głęboko w cząsteczki, które składają się na antyczną mądrość i emocje naszego ludzkiego dziedzictwa, umożliwiając nam pielęgnowanie i budowanie tej uniwersalnej prawdy. "

NGV przejęło tylko 1 i 3 serii Nieszporów, chociaż serial 2 jest również prezentowany na wystawie Triennale.

Aby zobaczyć wydrukowane maski śmierci 3D w Stratasys i serii Nieszporów Oxmana dla siebie, możesz odwiedź wystawę NGN Triennial, która odbędzie się w międzynarodowym budynku muzeum NGV, do 15 kwietnia 2018 r.