Oprogramowanie Materialise służące do optymalizacji oprzyrządowania do formowania w systemie chłodzenia konforemnego 3D formy metalowej z nadrukiem do samochodów zabawkowych

Centrum badawcze IPC produkuje niektóre zabawki dla swojego klienta, Smoby, i współpracuje z Materialise, aby obniżyć koszty i zwiększyć cykl produkcyjny dla samochodu, wykonując lekką, drukowaną 3D formę z wbudowanymi kanałami chłodzenia konwekcyjnego. Ponieważ te kanały są zgodne z kształtem samochodu zabawkowego, IPC może zapewnić, że jego forma ma wysoką wydajność. Samochód potrwa dłużej, zanim ostygnie, jeśli zastosujemy kanały prostego chłodzenia, a ryzyko zniekształcenia dla samochodu będzie również wyższe, więc zamiast tego zastosowano kanały konformalne.

IPC użyło oprogramowania Altair do optymalizacji topologii na formie samochodowej, w celu zastąpienia niektórych jej stałych części lekką strukturą. Następnie, aby wygładzić powierzchnię formy, zespół projektantów i inżynierów Materialise dodał wyniki do swojego 3-matowego oprogramowania, które usunęło wszystkie artefakty i stworzyło model 3D.

Następnie, biorąc pod uwagę metal 3D otwarta przestrzeń formy została wypełniona siatką.

"Materialise 3-matic software pomaga nam zastąpić materiał sypki optymalnymi strukturami kratownicowymi" - wyjaśnił Bornéat. "Wymiana ta zmniejsza ogólną objętość formy, a tym samym skraca czas produkcji AM, koszt i pozostałe naprężenia na części. Ulepszenia te umożliwią IPC tworzenie większych form z lepszym zwrotem z inwestycji. "

Korzystając z 3-matowego materiału, Materialise przygotował model 3D formy samochodu Lightning McQueen do przetwarzania FEA, projektując lekkie belki i uzupełniając powierzchnię remesh. Następnie firma IPC przeprowadziła symulację siły i ciepła modelu, dzięki czemu Materialise mógł właściwie zoptymalizować parametry budowania struktury sieci, aby zapewnić prawidłowy rozkład ciepła i grubość formy.

Operacje oparte na plasterkach w oprogramowaniu Materialise's Build Processor zostały następnie wywołane, aby zapisać wszelkie informacje o teksturach i strukturach jako metadane i zastosować geometrię 3D tylko na poziomie podziału. Pozwoliło to IPC zaoszczędzić czas, unikając etapu pliku STL, który byłby 1000 do 10 000 razy większy i spowodował znacznie mniej dokładną formę.