Trzy kombinezony zbroi 3D zeskanowane przez Metropolitan Museum of Art do publicznej instalacji artysty

Thorarinsdottir wpadł na pomysł stworzenia jej instalacji "ZWYKŁE" pięć lat temu, kiedy zafascynowała się działem zbroi i zbroi w średniowiecznej kolekcji w Met podczas długiej wizyty w Nowym Jorku. < Na premierze pokazu Cloisters Thorarinsdottir powiedział: "Zacząłem myśleć o tym, jak włączyć zbroję do mojej graficznej wizualizacji.

" Dwa lata temu, pomyślałem, "muszę zrobić jest to rzeczywistość, ponieważ jest tak długo ze mną. "

Powracającym motywem w jej twórczości są androgyniczne postacie, a ona uznała, że ​​dobrym pomysłem byłoby umieszczenie solidnego, mocnego pancerza w projekcie obok "wrażliwości nagiej postaci".

Kiedy Thorarinsdottir zobaczył bujny, zielony trawnik znajdujący się pod Cloisters, niesamowitą architekturę zbudowaną w latach 30-tych z wielu gotyckich katedr wysyłanych za ocean z Europy kamień, zgodziła się, że to było idealne miejsce.

The Met także szybko zgodził się na projekt, a kustosz, Donald La Rocca, nawet wziął Thorarinsdottir na przejście przez pokaz broni i zbroję muzeum, kierując jej uwagę na konkretne kombinacje zbroi, które pomyślał, że najlepiej pasuje do instalacji. Na szczęście trzy wymienione przez niego fragmenty były tymi samymi, które Thorarinsdottir chciał użyć, odkąd wpadła na ten pomysł.

Thorarinsdottir współpracował z Działem Zaawansowanych Obrazów w Met, aby stworzyć wyjątkowe rzeźby, rozwijające się najpierw. 3D skanów wybranych zbroi. Zastosowano stare i nowe technologie - po pierwsze, trzy kolory zostały wydrukowane w 3D, a następnie odtworzone w odlewanym aluminium przy użyciu metody traconego wosku w chińskiej odlewni.

Istnieje wiele powodów, dla których muzea mogą korzystać z drukowania i skanowania 3D, np. składać katalogi 3D i udostępniać informacje masom, a także tworzyć nowe eksponaty. Met zwykle skanuje artefakty tylko do celów konserwacyjnych, takich jak montowanie monitorów, a gdy nie ma w tej chwili planów skanowania wszystkich obiektów w swojej kolekcji, cieszyło się wyzwaniem skanowania skanerów w skafandrach.

Dyrektor generalny Departamentu Zaawansowanej Grafiki Met, Scott Geffert, powiedział: "To jest zabawne, ponieważ jest to problem artystyczny do rozwiązania. Gdybyś poprosił kogoś o zeskanowanie zbroi, prawdopodobnie powiedzieliby "nie".

Dlaczego Geffert zaklasyfikował to jako problem? Ponieważ trudno jest dokładnie zeskanować wieluelementy blokujące, które składają się na cały zbroję.

Zespół pracujący nad obrazem trzymał kombinezony na manekinach, więc gdyby zbroja poruszała się choć odrobinę, kawałki przesuwałyby się, co oznacza, że ​​musiałyby zacząć wszystko jeszcze raz. Ale wszystko w końcu okazało się w porządku.

"Od trójwymiarowego skanu o wysokiej rozdzielczości, do druku trójwymiarowego do formy woskowej do odlewania aluminium - niewiarygodne jest utrzymywanie takiego poziomu szczegółowości . Oczekiwałem czegoś o wiele bardziej niskiej rozdzielczości z tymi wszystkimi iteracjami "- powiedział Geffert. "Technicznie, jestem pod wrażeniem."

Każda rzeźba zbroi twarzą twarze jednej z androgynicznych postaci Thorarinsdottir, które zostały odlane za pomocą form bandażowych z ciała jej syna - jej model od ponad dekady. Postawił to samo, co każdy z trzech garniturów z pancerza dla rzeźbiarskich par.

Thorarinsdottir jest bardzo zadowolony ze sposobu, w jaki pokazała się jej publiczna instalacja artystyczna - szczególnie, jak kombinacje zbroi, możliwe dzięki Skanowanie 3D, blask na trawniku.

Thorarinsdottir powiedział: "To zupełnie co innego niż za szybą w Metropolitan."