Wizyta 3DPrint.com w LAIKA Studios: drukarka 3D Stratasys J750 wprowadzona do pracy w nowym filmie animacyjnym Stop Motion

„J750 to najbardziej realistyczna drukarka na rynku” - powiedziała mi podczas konferencji Gina Scala, dyrektor ds. edukacji w Stratasys. „Realizm, gdy o tym myślisz, oznacza coś innego niż producent samochodu, niż chirurga planującego swoje podejście, prawda?

„ Stworzyliśmy narzędzie, które pozwala na to, by hiperrealizm był w ręce projektantów i pozwala im przekraczać granice, aby ich prototypy wyglądały jak najbardziej zbliżone do rzeczywistych. ”

Następnie przywołała studio filmowe LAIKA z Oregonu, które wykorzystało Druk 3D w tworzeniu postaci dla kilku z jego oszałamiających filmów animowanych poklatkowych, takich jak The Box Trolls, Coraline, ParaNorman i Kubo oraz The Two Strings, który był pierwszym filmem kiedykolwiek nominowanym do Oscara w obu filmach animowanych i kategorie efektów wizualnych.

Scala powiedział, że „Missing Link” wychodzi 12 kwietnia - to ich nowy film pełnometrażowy, a wszystko to wykorzystuje technologię J750. ”

Craig Librett, Senior Public Relations & Public Affairs Manager w Stratasys, włączył się tutaj:

„Po raz pierwszy LAIKA wykorzystała w całości film J750. Kiedyś używali kombinacji różnych drukarek i różnych technologii, ale nazywają J750 „nirwaną” tego, co chcą w druku 3D.

„To prawdziwa demonstracja J750. To naprawdę wyjątkowy przypadek, wiesz, i to pokazuje, co w innych branżach można zrobić za pomocą J750. ”

Technologia LAIKA nie jest obca firmie Stratasys, pracując z drukarką 3D J750 od 2015 roku.

„Są w stanie kontrolować to, co chcą materialnie na poziomie woksela, w rozdzielczości i jakości, której szukają, mogą kontrolować i wprowadzać te dane do drukarkę i wyjdź z tego dokładnego dopasowania, tej realistycznej postaci - wyjaśniła Scala.

Wyjaśniła, w jaki sposób LAIKA robi twarze swoim postaciom poklatkowym, które mogą się włączać i wyłączać, co jest łatwym rozwiązaniem przy przełączaniu wiele różnych wyrazów twarzy, które tworzą postać, ale trudne, jeśli chodzi o dopasowanie kolorów i drobnych szczegółów. Studio musi również martwić się o odpowiednie oświetlenie, jeśli chodzi o to, jak jasne światła filmowe będą odbijać się od postaci takiej jak pomarańczowy pan Link w nowym filmie.

„Są to rzeczy, które są myśląc, prawda? - powiedział Scala. „To nie jest tylko, hej, otonaprawdę fajna drukarka i mamy kilka naprawdę fajnych pomysłów, wydrukujmy - myślą o tym wszystkim, jak światło uderza i jest pochłaniane, i tak dalej. Tak więc są naprawdę podekscytowani tym filmem i jesteśmy naprawdę podekscytowani tym filmem. ”

Zaginione gwiazdy Zoe Saldana, Hugh Jackman, Emma Thompson i Zach Galifianakis, między innymi, Sir Lionel Frost (Jackman), badacz mitów i potworów. Jednak żadna z jego wyższych kohort nie wierzy w cuda, które widział, dlatego podejmuje ostatnią próbę udowodnienia, że ​​legendarny Sasquatch - „żywa pozostałość prymitywnych przodków człowieka”, jak mówi IMDB - faktycznie istnieje, gdy podczas podróży do Ameryki Północnej na północny zachód. Następnie współpracuje ze wspomnianym Bigfootem, znanym również jako Mr. Link i Susan (dowiesz się dlaczego!), A jego stary płomień Adelina Fortnight podczas przygody z kulą ziemską, aby pomóc panu Linkowi znaleźć jego dawno zaginionych kuzynów .

Tak się składa, że ​​w zeszłym tygodniu byłem w północno-zachodnim Pacyfiku - dokładniej w Portland w stanie Oregon. Leciałem przez cały kraj, na zaproszenie Stratasys i LAIKA, aby dołączyć do grupy innych dziennikarzy podczas ekscytującej trasy koncertowej w studio przed nadchodzącym filmem. Trasa wniknęła głęboko w proces tworzenia filmu i, jak powiedział mi wcześniej Librett, zbadała „w jaki sposób LAIKA używa wyłącznie druku 3D do przyspieszenia tej podróży animacyjnej.”

Kiedy wszyscy się zameldowaliśmy, zabrano nas do małej sali projekcyjnej, aby spotkać się z producentem Missing Link Arianne Sutner i Chrisem Butlerem, który napisał i wyreżyserował film. Butler był także scenarzystą i współreżyserem filmu z 2012 roku ParaNorman.

„Zawsze chcę robić różne rzeczy”, powiedział nam Butler, że film jest dużo lżejszy niż ostatnie filmy studio zostało zakończone. „Miałem wybór projektów, które zaproponowałem… do mojego następnego projektu, i to był ten, który w pewnym sensie grawitowaliśmy, i myślę, że był to jeden z powodów - że to był ten śmiały, kolorowy film, który nie był taki inne rzeczy, które zrobiliśmy wcześniej.

„Było w tym sporo elementów, które moim zdaniem były atrakcyjne ... były inne, a jednym z nich są główni bohaterowie w tym dorośli. nie coś, co robiliśmy przez długi czas. Jest wiele drobnych rzeczy, które sprawiały, że wydawało się, że to coś świeżego, i to właśnie chcemy robić. ” CD3D .

Missing Link, którego wykonanie zajęło około pięciu lat, to „najbardziej ambitny film LAIKA do tej pory” i został opisany jako połączenie Indiany Jonesa, Sherlocka Holmesa i Wokół świata w 80 dni, z potworami… zdecydowanie brzmi jak moja historia. Był to pierwszy film, w którym studio ukończyło „animację twarzy na zamówienie”, ponieważ Stratasys J750 pomógł LAIKA osiągnąć „niesamowity poziom niuansów” dla ponad 106 000 wydrukowanych twarzy 3D.

do około 26 minut materiału, którego publiczność jeszcze nie widziała, wraz z rozbudowaną przyczepą, zanim przejdzie do rozmowy z projektantką kostiumów Deborah Cook. Rozmawiała z nami o pracy z wykwalifikowanym tkaczem lokalnym, aby dowiedzieć się, jakie kształty, kolory i wątki mogłyby zostać wykorzystane do oszukania kamery, i jak zarówno zespoły kostiumów, jak i scenerii były inspirowane przez takie rzeczy, jak blaszane płytki sufitowe i pikowanie. p>

25-osobowy zespół kostiumowy był w stanie „zastosować różne techniki” w szybkim prototypowaniu, takim jak cięcie laserowe i tłoczenie, aby stworzyć kostiumy. Bohaterowie muszą się schylać, więc ich kostiumy muszą być wystarczająco elastyczne, aby umożliwić ten ruch, ale także być wystarczająco silne, aby pozostać spójne.

„Im bardziej stajemy się samowystarczalni, tym łatwiej możemy zwiększyć skalę lub w dół - powiedział Cook.

Cook pokazał nam futro, a następnie otworzył je, abyśmy mogli zobaczyć całą siatkę, gumę piankową i przewody pomiarowe wewnątrz.

“ Pod spodem jest dużo inżynierii - wyjaśniła. „Zatem wszystkie kostiumy mają w sobie coś takiego… abyśmy mogli przechwycić je na każde 24 z tych klatek na sekundę. Możemy przesunąć tę kurtkę, aby była nieruchoma, a następnie przenieść ją z powrotem, tak aby każdy moment przyrostowy budował tę płynność ruchu. ”

Następnym krokiem były lalki z twórczym przewodnictwem John Craney, który powiedział nam, że 86 osób w zespole pochodziło z różnych środowisk, takich jak jubilerzy, ilustratorzy i „odrzuciło szkoły artystyczne”. Dziewięć miesięcy rozwoju to przygotowanie kukiełki animacji poklatkowej, a Craney powiedział: „ bardzo ekscytująca propozycja ”stworzenia solidnej, futrzanej postaci Mr. Link.

Gdy zespół marionetek przejrzy wszystkie skrypty i plansze fabularne, aby poczuć film, zobaczą go obrazy 2D postaci stworzonych przez Butlera i jego zespół projektowy. Doświadczony rzeźbiarz koncepcyjny, który pracował nad każdym filmem LAIKA od czasu Koraliny,interpretuje te zmiany 2D, aby „wzmocnić i przekazać charakter” i jego osobowość. Kiedy rzeźba zostanie zatwierdzona przez reżysera, kukiełkowy zespół kreatywny zaczyna działać.

„To pomaga nam w skalowaniu… ale szukamy także wszystkiego, co może być problematyczne”, powiedział Craney o rzeźbieniu Pana . Link. „Patrzymy na wszystko, co mogłoby zagrozić wydajności tej postaci.”

Armatura, czyli Terminator, jak napisałem w moich notatkach, z marionetki składa się z ponad 250 komponentów wykonanych z nietłukącej się żywicy wspinaczkowej, podczas gdy same lalki są silikonowe. Craney zauważył, że skoro pan Link jest nieco ludzki, zespół może rozbić marionetkę i jej ruchy w ten sam sposób, w tym za pomocą przegubów kulistych i obrotowych oraz obrotowego przedramienia.

„On jest naprawdę czymś , ”Powiedział Craney o marionetce Mr. Link.

Po demonstracji kukiełkowej Brian McLean, dyrektor Rapid Prototyping LAIKA, rozmawiał z naszą małą grupą na temat wykorzystania przez studio druku 3D do tworzenia twarzy dla postacie animacji ruchu. Podczas gdy omówię tę dyskusję bardziej szczegółowo, zauważę, że studio od dłuższego czasu korzysta z druku 3D, w tym kolorowego ZPrinter 650 dla ParaNorman i kompaktowego Objet Eden260 dla twarzy w Koralinie.

LAIKA wkroczyła w świat druku 3D w żywicznej kolorystyce za pomocą Connex3, chociaż w tej chwili nie było go w pokoju, a właściwie był użytkownikiem beta J750, zanim natychmiast kupił „pierwsze pięć wyłączeń linia montażowa ”, gdy oficjalnie ukazał się system wielomateriałowy.

„ Są w pewnym sensie naprawdę fantazyjne, jak w przypadku Potato Heads ”, powiedział McLean o marionetkach z trójwymiarowymi twarzami. „Podczas fotografowania, jeśli ucho się popęka lub jeśli pęknie ucho, możemy wejść tam i chirurgicznie, podczas gdy jesteśmy na planie, to jest jak gra Operacja, wejdziemy tam chirurgicznie i odkręcimy ucho i włożymy kolejne jeden na. ”

Ollie Jones, szef platformy, wyjaśnił nam, że wszystko, co porusza się w filmie animacji poklatkowej, wymaga platformy.

„ Z powodu procesu zatrzymania ruchu , marionetka nie może opuścić ziemi bez jakiejś pomocy - powiedział Jones. "Pan. Link był dobrym przykładem bycia top-heavy marionetką… ważył prawie sześć funtów. Kiedy więc chodzi po palcach, zawsze potrzebuje pomocy. ”

Platformy XYZ, które Jones powiedział, są czymś w rodzaju„ mechanicznego szkicu Etch A ”, pomagają animatoromustaw marionetki „rażąco w przestrzeni” w bardziej subtelnych przyrostach. Wtyczki Rig dają zespołowi większą swobodę w łączeniu się z marionetką bez konieczności fizycznego obracania w nim śrub. Autodesk Inventor jest używany do projektowania wielu urządzeń olinowania, które są następnie budowane w domu.

„To, co jest naprawdę wspaniałe w pracy w LAIKA, to to, że naprawdę można sobie pozwolić na szczegóły” - powiedział Jones, pokazując nam takielunek do ruchomego wózka. „Stworzyliśmy własną jednostkę, w której moglibyśmy mieć frędzle na żywo. Stworzyliśmy platformę XYZ i odskoczyliśmy frędzlami, i naprawdę studiowaliśmy, jak się poruszyli i próbowaliśmy pracować nad tym, jak możemy zredukować ten ruch do dwóch prostych osi. ”

Coś ciekawego dowiedziałem się od Jonesa jest to, że jeśli chodzi o rigging w animacji poklatkowej, nie pochylasz się, by poruszać się tak bardzo, jak próbujesz go zatrzymać, więc animatorzy mogą mieć większą kontrolę nad postaciami ... lub ich różnymi częściami ciała. Udało nam się zobaczyć powiększoną o 300% wersję futrzanego tyłka Mr. Link, a także powiększoną o 600% wersję jego ust, która przypadkowo zawiera trójwymiarowe zęby i policzki, które zostały odlane z projektu 3D. / p>

„Wydaje mi się, że jest to najbardziej topór, jaki kiedykolwiek nałożyliśmy na język” - powiedział Jones, używając olinowania do manipulowania ustami, kiedy wszyscy się śmialiśmy.

Potem wzięliśmy krótka przerwa na lunch przed wyruszeniem z scenografem Nelsonem Lowry na fascynującą trasę artystyczną i sceniczną. Lowry jest odpowiedzialny za „wygląd i styl filmu” wraz z reżyserem. Aby stworzyć wielorakie lokacje filmu, wiele czasu poświęcono na wyszukiwanie referencyjne, zarówno online, jak i książek w Bibliotece Kongresu, a nawet pocztówek.

„Chris Butler miał kilka opisy namiotu na temat tego, jak chciał, by film się czuł - powiedział Lowry o reżyserze. „Chciał, żeby to było kolorowe i epickie.

„ Inną rzeczą, którą lubił, było wiktoriańskie wzornictwo, a szczególnie kafelki, cegła, dachy łupkowe, niektóre tkaniny, tapety… wszystkie powierzchnie mają trochę rodzaj wzorca w nich - kontynuował. „Inną rzeczą, o której myślałem, że jest mocnym punktem wyjścia dla projektu, były postacie Chrisa… są bardzo stylizowane.

„ To naprawdę ustanawia podstawowe zasady dla całego projektu filmu. Środowisko musi dać im dom, w zasadzie. ”

A jaki dom zapewnili! Ten film rozgrywa się dookołaświat - w rzeczywistości 60 unikalnych lokalizacji - w tym Londyn, las w północno-zachodnim Pacyfiku, statek na oceanie, miasto z wycinkami w Santa Ana, pociąg, zaśnieżone góry i świątynia Yeti w dolinie Shangri-La. Każdy zestaw ma trzy główne kolory, z wyjątkiem poruszającego się pociągu i podczas gdy trening krzyżowy jest obecnie w toku, Lowry powiedział nam, że tylko około 5% zestawów zostało wydrukowanych w 3D; reszta jest wykonana ręcznie.

„Ktoś wciąż musi zaprojektować go na komputerze; tak naprawdę nie oszczędza tak dużo - wyjaśnił.

Nasz gospodarz LAIKA na ten dzień, Dan Pascall, wyjaśnił, że celem każdego tygodnia filmowania było stworzenie w sumie 4,3 sekundy materiału przez kręcenie klatki, a następnie ponowne wykonanie zdjęcia, aby film można było wyświetlać w 3D, manipulując kukiełkami tak nieznacznie, aby wykonać następny strzał, a następnie robiąc to ponownie. Dlatego zestawy muszą być bardzo łatwo dostępne, więc zespół może łatwo wejść i wyjść, aby przenieść kukiełki i inne krajobrazy w miarę potrzeb.

Chociaż mogłem spędzić godziny fotografując różne elementy zestawu w LAIKA , mieliśmy jeszcze jeden interesujący postój przed wyruszeniem na dzień.

Wróciliśmy do sali projekcyjnej, aby spotkać się ze Stevem Emersonem, kierownikiem ds. efektów wizualnych, na krótką prezentację VFX. Emerson jest związany z LAIKA od 11 lat i ma swój wkład we wszystkie pięć filmów animowanych poklatkowych.

Oczywiście, stworzenie jednego z tych filmów zajmuje dużo czasu, zwłaszcza z poziomem szczegółowości, który LAIKA dodaje, dlatego Emerson powiedział, że zawsze jest „intensywna współpraca na planie”.

„Naszym pomysłem było opowiadanie historii, które chcieliśmy opowiedzieć, bez ograniczeń, i jechaliśmy wykorzystać technologię, aby to zrobić ”- powiedział Emerson. „Kiedy wprowadziliśmy technologię do miksu, chcieliśmy zrobić to w sposób, który ostatecznie szanuje i honoruje sztukę animacji poklatkowej”.

Film Missing Link miał „ogromny zakres”, z wiele rekwizytów i lalek, a Emerson wyjaśnił, że „VFX pomaga opowiedzieć historie” filmów wraz z innymi zespołami. Dział korzysta głównie z oprogramowania MAYA, FURNACE, KATANA, MARI, NUKE, OCULA i Silhouette SFX. W Missing Link było łącznie 1 486 zdjęć, które Emerson nazywał „1 486 krótkimi historiami”, a 112 milionów godzin procesorów zarejestrowano w 400 hostach w sieci 10G, aby je utworzyć.

Jeden głównych rzeczy, w których VFX jest używanyFilmy animacji poklatkowej LAIKA to tworzenie zestawów rozszerzeń; Missing Link zawiera 465 z nich. 460 ujęć w filmie wykorzystało efekty cyfrowe do stworzenia takich rzeczy, jak śnieg, dym i chmury, a departament wyczyścił również ponad 1000 zestawów z filmu. Ponadto VFX dba o kosmetyki, takie jak czyszczenie „paplaniny” i linii podziału na każdym z 106 000 wydrukowanych powierzchni 3D, gdzie łączy się z samą lalką.

„Cokolwiek możemy zrobić, aby pomóc zapominasz, że patrzysz na marionetkę - powiedział Emerson o pracy działu.