Wyniki projektu pilotażowego Stanford w ponad 100 antropologicznych skanach 3D

Rezultaty takiego udostępniania były widoczne, ponieważ muzea oferowały publicznie pliki 3D, progresywne interaktywne i wirtualne eksponaty oraz wspaniałe katalogi 3D dla miłośników historii i miłośników sztuki. Naukowcy z różnych uniwersytetów, muzeów i laboratoriów mają teraz również możliwość udostępniania plików starożytnych dzieł sztuki lub fragmentów antropologicznych, które są niezwykle stare i kruche. Pliki 3D mogą być przesyłane, a wydruki 3D mogą być wykonane na miejscu dla dalszych badań.

System Bibliotek Uniwersyteckich Stanford rozpoczyna teraz ten cenny proces wymiany informacji również w projekcie pilotażowym, skoncentrowanym na skanowaniu 3D modele dla działu antropologicznego; w rzeczywistości prawie 100 zwierząt i fragmentów zwierząt zostało zeskanowanych dla Krisha Seetah, adiunkta antropologii w Stanford, który uczy zooarchaeology od ponad 12 lat. Seetah był w stanie używać modeli 3D w nauczaniu Zooarchaeology: Wprowadzenie do Faunal Remains w zeszłym roku.

Seetah, zawsze szukający możliwości poszerzenia doświadczenia edukacyjnego swoich uczniów, interesował się skanowaniem 3D przez około cztery lata .

Przedsięwzięcie do skanowania 3D rozpoczęło się około 2014 roku, kiedy Seetah otrzymał grant Hoagland Award od wicedyrektora Stanforda za nauczanie i uczenie się. Współpracował ze specjalistą ds. Technologii akademickich Bibliotek Uniwersyteckich w dziedzinie antropologii, Claudią Engel. To nie jest ich pierwszy wspólny projekt, ponieważ poprzednio robili postępy w klasie, ponieważ przynieśli zarówno tabletki, jak i cyfrowe zeszyty na potrzeby nauczania Seethah

"Idealna sytuacja byłaby dla każdego z moich uczniowie zabiorą cały szkielet do domu i przestudiują go, ale to nie jest realistyczne ze względu na kruchość i ograniczenia kolekcji "- powiedział Seetah. "Wcześniej używałam zdjęć, a dwa wymiary w porównaniu z trzema to zupełnie inna sytuacja."

Dzięki obrazom 3D uczniowie mogą bardziej szczegółowo zapoznać się z ich fizycznymi zajęciami - czymś, co jest wymagane do ich pracy w klasie ponieważ muszą zapamiętać wszystkie kości, a nawet być w stanie zidentyfikować je po prostu z fragmentu.

"Modele dają ci wszystkie kąty" - mówi student ostatniego roku, absolwent Ryan Merritt. korzystanie z modeli 3D. "A dla kogoś, kto uczył się o tych artefaktach po raz pierwszy, było to naprawdę użyteczne."

Seetah chciałby zobaczyć wykorzystanie skanowania 3D i modeli 3D wklasa rozszerza się na inne dyscypliny nauki w Stanford, takie jak biologia.

"Nie robi się tego, aby rozpieszczać uczniów" - powiedział Seetah. "Chodzi przede wszystkim o to, aby znaleźć sposób, aby upewnić się, że jesteśmy w stanie reagować na to, w jaki sposób uczniowie uczą się najlepiej w dzisiejszym środowisku cyfrowym."

Podczas gdy Seetah dostrzega korzyści dla swoich uczniów, rozumie również niesamowitą wartość dla naukowców, którzy mogą pracują razem w handlu plikami tam i z powrotem - szczególnie dla osób w bardziej odizolowanych obszarach.

Stuart Sydman jest odpowiedzialny za bieżące prace związane z skanowaniem 3D, a także pełni funkcję dyrektora ds. strategii cyfrowej w bibliotekach Stanford. Chciałby również, aby cyfrowe materiały były udostępniane innym naukowcom i studentom za pośrednictwem Cyfrowego repozytorium Stanford.

"Model 3D nie zastępuje oryginału, ale daje cyfrowy surogat analiza, ocena, instrukcje na temat tych obiektów są łatwiejsze zarówno w klasie, jak iw domu "- mówi. "Digitalizacja jest jednym ze sposobów, w jaki możemy nie tylko zachować nasze dziedzictwo i naszą historię, ale także udostępnić te naprawdę ważne przedmioty lub dzieła uczniom i wykładowcom oraz badaczom na całym świecie."