CD3D .

"Zacznę od stwierdzenia, że ​​edukacja zawsze była mi bliska...."/>

Wywiad z Karolem Górnowiczem, dyrektorem generalnym Skriware na temat programu edukacyjnego Mars

Czy możesz powiedzieć mi trochę o swoim własnym pochodzeniu? CD3D .

"Zacznę od stwierdzenia, że ​​edukacja zawsze była mi bliska. Byłem aktywnym kierownikiem studenckim, pełniącym funkcję prezesa globalnej rady studenckiej CEMS, pracując nad projektami doskonalącymi programy nauczania i wspierając współpracę pomiędzy absolwentami a partnerami korporacyjnymi. Studiowałem Ekonomię i Finanse w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Zarządzania Międzynarodowego CEMS w Rotterdam School of Management. Pełni również funkcję Członka Zarządu CEMS Alumni Association Poland. Przed dołączeniem do Skriware pracowałem jako Associate w The Boston Consulting Group oraz w Biurze M & A w PZU.

Moja matka jest nauczycielką, a jej codzienne problemy miały znaczący wpływ na moje życie . Zawsze chciała, bym został Ministrem Edukacji i poprawił nasz krajowy system edukacji. Myślę, że to naprawdę sprawiło, że pomyślałem o potrzebie natychmiastowych zmian, które muszą nastąpić, aby nauczyciele byli bardziej produktywni, a uczniowie angażowali się w naukę i byli bardziej proaktywni. "

Jaka jest historia jak powstała firma Skriware?

"Ideą Skriware było uczynienie drukowania 3D tak prostym w użyciu, jak to tylko możliwe. Dlatego prawie dwa lata temu stworzyliśmy i uruchomiliśmy naszą pierwszą drukarkę 3D na Kickstarterze. To było intuicyjne urządzenie, zapewniające użytkownikom możliwość drukowania za pomocą jednego kliknięcia. Następnym krokiem po udanej kampanii crowdfundingowej było stworzenie zestawu narzędzi, które z łatwością umożliwiłyby ludziom zdobycie i rozwinięcie umiejętności związanych z drukowaniem 3D.

Jesteśmy przekonani, że drukowanie 3D jest jedną z kluczowych przyszłych technologii . Właśnie dlatego rozpoczęliśmy pracę nad rozwiązaniem, które pomoże przyszłej generacji zastosować tę technologię. Ale nie chcieliśmy ograniczać go do drukowania 3D tylko ze względu na to. Nasz zespół składa się z osób o różnych środowiskach, umiejętnościach i zainteresowaniach, które są drukowane w 3D z zupełnie innych powodów. Chcieliśmy podzielić się naszą pasją do uczenia się poprzez tworzenie. Dlatego holistyczna edukacja w STEAM była dla nas naturalnym wyborem, zwłaszcza, że ​​technologia druku 3D sama w sobie jest naturalnym wyborem dla takiego interdyscyplinarnego uczenia się. "

Co uważasz za największą przeszkodę, aby młodzi ludzie czuli się płynnie? wi wygodne z technologiami 3D?

"Jestem przekonany, że drukowanie 3D może zmienić wiele obszarów naszego życia. Niestety, większość rozwiązań w tej dziedzinie ma na celuw zawodach i wymagają specjalistycznej wiedzy do wykorzystania. Postanowiliśmy przyjąć inne podejście i stworzyliśmy naszą pierwszą drukarkę 3D, tak łatwą w użyciu, jak to tylko możliwe. W tym celu zbudowaliśmy cały ekosystem składający się z drukarek 3D, biblioteki z obiektami do druku 3D, twórcy modeli 3D i platformy e-learningowej. Nauczając programowania, projektowania, podejścia artystycznego i projektowego, modelowania 3D i robotyki, chcemy udowodnić, że interdyscyplinarne podejście STEAM do uczenia się może być nie tylko świetną zabawą, ale także świetną inwestycją w przyszłość. "

Wprowadzany cel: kurs Marsa brzmi interesująco; jakie rodzaje zajęć będą angażować uczniowie, gdy będą uczestniczyć w kursie?

"" Miejsce docelowe: Mars "wysyła uczniów do misji na powierzchni Czerwonej Planety. Podczas 15 godzinnego kursu uczą się podstaw robotyki i programowania, a także różnych ciekawostek naukowych dzięki zabawnym i angażującym scenariuszom. Tym, co odróżnia nas od innych rozwiązań STEAM jest programowalny robot - Skribot, który pomaga dzieciom rozwijać nowe umiejętności oraz możliwość korzystania z naszych drukarek 3D i narzędzi do projektowania i drukowania nowych elementów, co zachęca ich do modyfikowania swoich robotów i dodawania nowych funkcji. Skribot zyskuje nowe funkcje wraz z rozwojem umiejętności dziecka, który może go zaprogramować na dwa sposoby. Początkujący mogą korzystać z kodowania blokowego w dedykowanej aplikacji, podczas gdy bardziej zaawansowani użytkownicy mogą używać języka programowania C ++ na komputerze. "

Czy możesz podać mi więcej szczegółów na temat zintegrowanego ekosystemu edukacyjnego firmy? < / p>

"W tym momencie ekosystem składa się z drukarek 3D, platformy edukacyjnej STEAM, biblioteki modeli 3D, Skribotów i dedykowanej aplikacji mobilnej. Zachęcamy do praktycznego uczenia się poprzez integrowanie zadań kodowania z kreatywnym rozwiązywaniem problemów, w tym wiedzą z zakresu inżynierii, elektroniki, projektowania 3D. Wszystko służyło w środowisku gry i nauki. Na przykład niektórzy uczniowie, którzy biorą udział w naszej misji na Marsie, mogą spróbować swoich sił w modelowaniu 3D, inni mogą pójść dalej w robotyce lub inżynierii. Niezależnie od wyboru, chcemy, aby wiedzieli, że inne możliwości są otwarte i nikt nie powstrzymuje ich od odkrywania. Nazwa gry ma inspirować pasję do uczenia się i budować ich zaufanie. "

Kto jest rynkiem dla tego kursu? Czy ma być pakowany do szkół lub po programach szkolnych? Czy jest również dostępny dla osób prywatnych, które chcąich dzieci angażują się w tego rodzaju technologię?

"Nasza platforma jest teraz dostępna dla klientów instytucjonalnych, takich jak szkoły. Ekosystem Skriware jest testowany przez młodych studentów z całego świata. Naszymi partnerami są Kids Code Fun, CoderDojo, IT for SHE i Fundacja Perspektywy, nie wspominając o kilku publicznych i prywatnych szkołach prowadzących semestry pilotażowe w Polsce, na Bliskim Wschodzie iw Azji. Przed rozpoczęciem "Destination: Mars", przejrzeliśmy go z ekspertami z branży z instytucji Ivy League, takich jak Uniwersytet Harvarda, Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Dartmouth College. Co więcej, również nasze treści związane z kosmosem były konsultowane z naukowcami z Astro Center na Texas A & M University. W nadchodzących miesiącach zamierzamy udostępnić "Miejsce docelowe: Mars" dla klientów indywidualnych. Naszym celem jest stworzenie domu i School- nadaje ekosystem dla uczniów w wieku 9-16 „

Dlaczego Skriware uwierzyć, że to jest ważne dla dzieci uczestniczą w inicjatywach edukacyjnych, takich jak docelowy:.? Mars

"W Skriware wierzymy, że dzieci łatwiej zdobędą wiedzę, jeśli problemy zostaną przedstawione w sposób, który przyciągnie ich uwagę. "Miejsce docelowe: Mars" i, ogólnie rzecz biorąc, edukacja STEAM oferuje właśnie to. Chodzi o to, aby uczyć się w bardziej kompleksowy sposób, wykorzystując zdobyte umiejętności do rozwiązywania rzeczywistych problemów. Sztuka i kreatywność mają kluczowe znaczenie tutaj, gdyż pozwalają na wykorzystanie umiejętności technicznych w praktyce - od projektowania stron internetowych i interfejsów, poprzez reklamę, aby futures robotyki, AI i modelowanie 3D Oprócz oczywistych kompetencji dotyczących inżynierii, matematyki i nauk stosowanych, uczniowie muszą myśleć logicznie i kreatywnie, rozwiązywać problemy lub pracować w grupie. Dzięki tej kompleksowego podejścia, dzieci wykształcone w trendzie STEAM zyskać kluczowych zasobów dla ich przyszłej kariery zawodowej.”

Dlaczego ma Skriware postanowił wprowadzić na rynek amerykański, a co to ma nadzieję, że do zaoferowania, że ​​może być inny niż co jest już dostępne dla klientów w USA?

"Skriware działa globalnie i właśnie wkroczył na amerykański rynek. W tej chwili nasze największe zamówienia pochodzą z Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Staramy się dotrzeć do ludzi z całego świata, osób z różnych środowisk iz różnych kultur. Ale moim zdaniem wysokiej jakości edukacja nie powinna mieć granic. Szczególnie amerykański rynekinteresujące ze względu na długą historię edukacji STEM i obecność najlepszych uniwersytetów, które są na czele innowacji edukacyjnych. "

Co jest dalej w Skriware?

" Stale rozwijamy naszą platformę i przygotowujemy nowe produkty edukacyjne. Wkrótce zostaną dodane nowe kursy. "Miejsce docelowe: Mars" to dopiero początek naszej przygody. Oczekujcie oczywiście więcej od Czerwonej Planety, ale mamy do wyboru wiele interaktywnych kursów i robotów we współpracy z naszymi partnerami edukacyjnymi.

STEAM jest już jednym z najbardziej obiecujących trendów w edukacji i uważamy, że będzie rozwijał się jeszcze bardziej wraz z postępem nowych technologii. Jest powód, dla którego tak wielu nauczycieli jest podekscytowanych. Nie mówię, że każde dziecko powinno zostać naukowcem, inżynierem lub projektantem. Ale niezwykle ważne jest, aby dorastali wiedząc, że potrafią i jak używać swoich umiejętności. Myśląc o przyszłości naszych dzieci, musimy pamiętać, że nasz sposób pracy zmienia się bardzo szybko. Wiele przyszłych zawodów jeszcze nie istnieje, ale wiemy już, że będą wymagały połączenia różnych umiejętności. Przyszły świat zostanie zbudowany przez nasze dzieci, więc powinniśmy im pomóc, stwarzając najlepsze warunki do nauki pracy zespołowej i zrozumienia różnorodnych umiejętności niezbędnych do skutecznej współpracy niezależnie od zawodu, który zdecydują się wybrać.

Dzięki STEAM, możemy być pewni, że studenci będą przygotowani na przyszłość. Społeczeństwo dobrze wykształcone i gotowe na wyzwania współczesnego świata daje nadzieję na lepszą przyszłość. Sky nie jest granicą - powinniśmy dążyć do zdobycia przestrzeni i możemy to osiągnąć tylko dzięki dobremu połączeniu umiejętności zespołowych. "