Zac Posen, GE Additive i Protolabs Partnered w tworzeniu 3D Printed High-Fashion Collection na 2019 Met Gala

Impreza zbierania funduszy, organizowana przez Metropolitan Museum of Art, znana jako Met Gala, określana jest mianem Oskarów Wschodniego Wybrzeża. To niezwykle ekskluzywne wydarzenie zwiastuje nadejście dorocznej wystawy Costume Institute i jest szansą dla elity mody, by rozpieścić swoje rzeczy. W tym roku słynny projektant Zac Posen, który w wieku 21 lat założył swoją wytwórnię House of Z, wykorzystał druk 3D, aby wyjść poza najbardziej modną noc. Miałam szczęście, że niedawno zostałam zaproszona na lunch w Nowym Jorku, gdzie Posen i jego współpracownicy GE Additive i Protolabs dyskutowali o swojej pracy zespołowej w ciągu ostatniego roku, aby zaprojektować i wydrukować 3D dla Met Gala.

The Gala Met ma co roku inny temat, który skupia się na samym wydarzeniu, a także na wystawie prezentowanej przez instytut, a goście ubierają się, by pasować do tego tematu. W 2016 roku tematem był Manus x Machina: Moda w erze technologii, podczas gdy w ubiegłym roku zatytułowano Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination. W tym roku wybranym tematem był Camp: Notes on Fashion, autorstwa słynnego eseju Susan Sontag z 1964 roku „Notes on Camp”.

Aileen Kwun z CNN zapytała: „Co to znaczy być„ obozem ”w naszym wiek absurdu politycznego i napędzanego przez media społecznościowe nadmiaru i spektaklu? Instytut Kostiumowy Metropolitan Museum of Art spróbuje zająć się historycznym kontekstem i znaczeniem obozu w modzie na kolejną huczną wystawę. ”

W tym przypadku nie mówimy o biwakowaniu w namiotach i siedzeniu ognisko, ale więcej sztuczności i teatralności. Sontag sama określiła obóz jako „miłość do przesadnych”, oprócz „wrażliwości nieudanej powagi”.

Przesada jest właściwa, jeśli chodzi o kolekcję Met Gala z nadrukiem 3D Posen, ale w najlepszym możliwy sposób. Projektant i jego partnerzy w dziedzinie druku 3D połączyli technologię AM z CAD, niezłomne techniki projektowania mody i koncepcyjne myślenie, aby wymyślić kilka pięknych i wyjątkowych elementów dla gali z gwiazdami.

Wydarzenie rozpoczęło się krótka prezentacja wideo, zanim cztery osoby wzięły udział w dyskusji panelowej: Linda Boff, dyrektor ds. marketingu GE; Inżynier ds. Zastosowań Protolabs Eric Utley; Sarah Watson, inżynier ds. Projektowania w zespole doradztwa projektowego GE Additive AddWorks; i sam Posen.

Przyciągająca wzrok kolekcja była inspirowana naturą, a dokładniej ideą zamrażanianaturalne obiekty w ruchu. Posen zawsze interesował się płynnością tkanin i od dawna chciał eksperymentować z wykorzystaniem druku 3D w swoich projektach.

„Chciałem pracować w druku 3D, nie wiem, 20 lat i kilka razy próbowałem włożyć w to swoją rękę i - wiesz, to był początek, nie wiedziałem, jakie są możliwości - powiedział Posen podczas panelu. „Więc to był początek tej misji i współpracy.”

W nieoczekiwanym momencie, rzeczywiście jadł kolację z Boffem następnego dnia po Gali 2018, a współpraca narodziła się, gdy zdali sobie sprawę, że 2019 Wydarzenie byłoby doskonałą okazją do połączenia druku 3D z modą.

„Potem odbyłem wycieczkę do Pittsburgha i miałem milion i dziesięć pytań na temat molekuł plastikowych, co jest możliwe, jak ty to nazwałeś” - wyjaśnił Posen . „A potem zaczęli mówić:„ Co chcesz zacząć marzyć? ”I mówiłem o naturalnej formie, ponieważ lubię uprawiać ogród.

„ Naszym największym innowatorem i naukowcem jest Matka Natura… to był naprawdę początek. ”

W ciągu ostatniego roku partnerzy ciężko pracowali nad stworzeniem absolutnie oszałamiających utworów. Posen i jego zespół kreatywny współpracowali z ekspertami w dziedzinie druku 3D i inżynierami projektującymi w GE Additive i Protolabs w celu zbadania wielu technologii cyfrowych - GE Additive wniosło swoje doświadczenie w projektowaniu addytywnym dla wielu modalności, projektowania mechanicznego i przemysłowego oraz kreatywnego i złożonego modelowania CAD dla Protolabs dostarczył swoją wiedzę branżową z szerokiej gamy gałęzi przemysłu, materiałów i procesów.

Posen stwierdził: „Marzyłem o kolekcji, GE Additive pomógł jej zaprojektować, a Protolabs ją wydrukował.”

Uzupełnienie kolekcji na tegoroczną Met Gala zajęło wiele godzin druku 3D - Posen i Boff powiedzieli, że współpracownicy rozmawiali ze sobą codziennie - a kilka ubrań było rzeczywiście dopasowanych do dokładnego odtworzenia 3D ciała ludzi, którzy będą je nosić; według Hollywood Reporter, Posen zaprosił na imprezę dziewięciu gości, ale tylko niektóre z nich wstrząsnęły wydrukami 3D na różowym dywanie muzeum.

Wspaniałą rzeczą w druku 3D jest wolność, którą oferuje, co pozwala użytkownicy mogą wytwarzać projekty, które byłyby niezwykle trudne, a nawet niemożliwe do wykonania przy użyciu tradycyjnych form produkcji. Dodatkowo istnieje wiele dostępnych niestandardowych wykończeńopcje dla wydruków 3D, w których Posen był bardzo zainteresowany.

W pewnym momencie na początku dyskusji patrzyłem w dół podczas pisania notatek, ale moja głowa szybko się cofnęła, gdy usłyszałem wiele wciągnięć oddechu ja jako modelka wszedłem na widownię w jednym z oszałamiających kawałków Met Gala: Różowej sukience, noszonej podczas poprzedniego wieczoru przez brytyjską supermodelkę Jourdan Dunn. Model szedł powoli w przód iw tył przed pokojem, aby wszyscy mogli dobrze się przyjrzeć niesamowitej sukni, która opiera się na strukturze prawdziwej róży.

Ta suknia ma 21 unikalnych 3D drukowane płatki, każdy o wadze 1 funta i średniej wielkości 20,, wykonane z wytrzymałego plastiku Accura Xtreme White 200 i wydrukowane na systemie SLA. Do wykończenia płatków użyto podkładu i zmieniającej kolor farby samochodowej firmy DuPont, które są rzeczywiście utrzymywane na modułowej klatce tytanowej z nadrukiem 3D, która jest całkowicie niewidoczna z zewnątrz sukienki. Klatka została wydrukowana 3D na systemie Arcam EBM w Centrum Technologii Dodatkowych GE (ATC) w Cincinnati, Ohio, podczas gdy sama suknia została wyprodukowana w zakładzie Protolabs w Karolinie Północnej; drukowanie 3D i wykończenie Rose Dress trwało ponad 1100 godzin.

„Nasza rola jako konsultantów ds. projektowania polega na wejściu i uzyskaniu tej wciągającej relacji z klientem” - wyjaśnił Watson na scenie. „Był to więc przykład każdego innego projektu, który zrobilibyśmy z innymi branżami, ale nieco bardziej, myślę, że ekstremalny, po prostu po to, abyśmy zrozumieli i zaczęli ze sobą współpracować. Tak więc Zac dał nam opinię, np. „Potrzebuje więcej energii i ruchu”, a ja byłam, czy masz na to wymiar? ”

Wszyscy w pokoju śmiali się z tego, szczególnie, ja” powiedzmy, ci z nas z branży produkcyjnej i Posen kontynuowali swoją myśl: „Co masz na myśli mówiąc o energii?”

Watson kontynuował: „Ale potem zaczęliśmy zadawać pytania i zaczęliśmy pracować razem i rozumiem, co to znaczyło. I na koniec naprawdę zaczęło się klikać. ”

Powiedziała, że ​​wydrukowany w 3D wyraźny gorset, który zespół przygotował dla aktorki Niny Dobrev do noszenia, był dobrym przykładem partnerstwa firmy z Posen naprawdę podnoszącym na duchu .

„Bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, co robiliśmy, zajęło nam dużo czasu iterowanie w przód iw tył, aby uzyskać front, który naprawdę kochałeś, a potem, podczas naszej ostatniej wizyty w Nowym Jorku, powiedziałeś: Dodajmy tylko trochę zwrotów akcji z tyłu, które wyglądająunoszą się na wietrze ”, a ja powiedziałem:„ W porządku, myślę, że dokładnie wiem, czego chcesz. ”Zaczęliśmy więc uczyć się, jak pracować razem.”

Gorset - przezroczysta sukienka 3D wydrukowana na drukarce SLA - to jedyny element kolekcji Met Gala, który powstanie w niemieckim obiekcie Protolabs. Posen powiedział nam, że w rzeczywistości dotarł do USA, ponieważ urzędnicy celni uznali, że to dzieło sztuki, na które Boff odpowiedział: „To jest dzieło sztuki!”

Wnętrze sukienka z nadrukiem 3D doskonale pasuje do trójwymiarowej rekreacji Dobrev i jest dostarczana w 4-częściowym zestawie, który zapewnia prawdziwie dopasowane dopasowanie. Pierwsza wersja nie była tak przezroczysta, jak oczekiwał Posen, więc aby uzyskać szklisty, płynny wygląd końcowego elementu, plastiku Protolabs Somos Watershed XC 11122, wykończono go mokrym ręcznym szlifowaniem i natryskiem przezroczystym lakierem.

W sumie druk 3D i wykończenie gorsetowej sukni dla Dobrev trwało ponad 200 godzin.

„Myślę, że to naprawdę zabawne, jak to jest moda, ale używaliśmy wielu takich samych sztuk w książce, którą firmy z listy Fortune 500 używają do rozwijania swoich produktów ”, powiedział Utley w pewnym momencie dyskusji.

Powiedział, że zespół stworzył modele w skali i połączył je z plikami 3D CAD, aby dać Posenowi lepsze wyobrażenie o tym, jak wyglądałby kawałek przed rozpoczęciem drukowania. Watson zauważył, że ten sam rodzaj rozwiązywania problemów i inżynierii można zastosować, jeśli GE Additive i AddWorks kończą projekty projektowe dla przemysłu lotniczego lub świata mody.

„Kiedy próbujesz rozwiązać te problemy o tym, jak to drukujemy, jak projektujemy go dla dodatków, jak go montujemy, aby składał się w taki sposób, że naprawdę nie można powiedzieć, w jaki sposób został złożony, tego typu problemy naprawdę mają zastosowanie w wielu różnych gałęziach przemysłu - powiedział Watson.

Podczas gdy drukowana sukienka Rose i bustier 3D są piękne i nie przypominają niczego, co kiedykolwiek widziałem, trzecia ze strojów Met Gala, o których mówiliśmy, jest moim ulubionym - niestandardowym, purpurowa suknia Zac Posen, z akcesoriami do kołnierzyków palmowych z nadrukiem 3D, noszonymi przez aktorkę (i rodowitą z Ohio!) Katie Holmes.

Podczas gdy Posen nie miał samego dekoltu, który został wydrukowany w 3D w Północnej Karolinie Zakład Protolabs w systemie SLA, przyniósł formę do panelu. Wyjaśnił, że czekał, aż nadrukowany trójwymiarowy dekolt w pełni ewoluuje, zanim zacznie pracować nad drapowaniem pięknej sukienki, którą onopisywany jako „jakość lat 50.” i „purpurowy zachód słońca”.

Perłowe liście palmowe zostały wydrukowane w 3D z tworzywa Accura 60 i wykończone perłową purpurową farbą (Pantone 8104C). Kawałek zasłania ramiona aktorki i przyczepia się do dekoltu w tiulowej sukni w kolorze obojczyka. Wydruk 3D i wykończenie liści palmowych wymagało ponad 56 godzin na uderzający dekolt.

Watson wyjaśnił, w jaki sposób Posen znalazł liść palmowy, który lubił ze swojego ulubionego sklepu z rękodziełem i wysłał go do GE Additive, który skanował laserowo aby stworzyć model 3D. Po wyczyszczeniu i zmodyfikowaniu modelu projektanci dodali skrętu, aby idealnie pasował i „unosił się” nad jej ramieniem.

„To tylko pokazuje siłę tej technologii - możesz zacząć od tę inspirację i zmodyfikuj, dodaj całą złożoność, jakiej potrzebujesz, ożyj wizję w modelu 3D, a następnie utwórz ją ”, powiedział Watson.

Idąc dalej, Boff podniósł skomplikowaną drukowaną winorośl 3D nakrycie głowy, ozdobione ozdobami z liści i jagód i wykończone mosiężnym poszyciem, i zauważyła, że ​​bała się nawet go trzymać. Posen powiedział jej, żeby się nie martwiła, ponieważ nakrycie głowy, noszone przez aktorkę Julię Garner podczas gali 2019 Met Gala, zostało wykonane z nylonu.

Garner nosił niestandardową suknię z drapowanym zacięciem z brązu , który został wydrukowany jako pojedynczy element za pomocą technologii spoiwa strumieniowego w systemie HP Multi Jet Fusion.

Główka, w której znajduje się motyl w środku, była najszybszą częścią kolekcji, która została wydrukowana w 3D: , platerowane i wykończone w nieco ponad 22 godziny w Protolabs bez podpór. Była to stosunkowo szybka praca, a zespół skomentował, że nie ma możliwości, aby udało im się zdobyć tytuł poprzez bardziej konwencjonalne formy produkcji.

Ostatnim dziełem w kolekcji Met Gala był niestandardowy Zac Posen metallic różowa suknia żakardowa lurex, noszona przez ikonę Bollywood Deepika Padukone, która zawierała delikatny haft 3D, który Posen określił jako „mały sci-fi”, inspirowany stworzeniami morskimi, takimi jak jeżowce i ukwiały.

The 408 Różowe i srebrne elementy do haftowania, 3D wydrukowane na systemie SLA w Protolabs z tworzywa sztucznego Accura 5530, miały różne rozmiary i zostały zszyte na zewnątrz fartucha. Ale zanim to się stało, kawałki były metalizowane próżniowo i malowane centralnie za pomocą Pantone 8081 C; drukowanie 3D i prace wykończeniowe nad haftami zajęły 160godziny.

Na Met Gala Posen i jego dwaj goście również mieli na sobie akcesoria drukowane w 3D - projektant dodał do swojej kolekcji broszki z nadrukiem 3D, które w zasadzie były pomniejszoną wersją dużych liści palmowych, które składa się z dekoltu z nadrukiem 3D. Drukowane 3D z wysokiej rozdzielczości materiału Accura 5530 na maszynach SLA i MJF, te broszki zostały wykończone perłowo-fioletową i złotą farbą.

Dodatkowo Vito Schnabel i aktor Andrew Garfield nosili spinki do mankietów z nadrukiem 3D, które były zintegrowane Logo Posen i reprezentowało zmniejszoną wersję Róży. Spinki do mankietów zostały wydrukowane w 3D z materiału MicroFine Green na drukarce SLA 3D i zostały radykalnie zakończone zmieniającą kolor farbą czerwoną i złotą.

Czterech panelistów wzięło wtedy kilka pytań od grupy i jednego z pierwsi ludzie, którzy chcieli uzyskać mikrofon, chcieli wiedzieć, co zaskoczyło każdą osobę na temat współpracy. Posen powiedział, że wszyscy partnerzy zaczęli się uczyć języka ojczystego podczas tego procesu, podczas gdy Utley stwierdził, że ewolucja projektu była zaskakująca i Watson kontynuował, zauważając, że „Zac chciał być większy i odważniejszy niż inne mody drukowane w 3D”. p>

„Konceptualizacja czegoś takiego może być trudna” - kontynuował Watson. „Ale to świetna demonstracja tego, co technologia może naprawdę zrobić.”

Utley stwierdził, że współpraca w zakresie mody wykorzystała dwie ważne rzeczy, które może zaoferować druk 3D - lekkie projekty i masowe dostosowywanie.

„Dajmy kredyt tam, gdzie należny jest kredyt - lotnictwo i medycyna mają dużo hałasu przy adaptacji druku 3D, ale jak powiedział Zac, korzystał z druku 3D dziesięć plus lat temu i to [moda] jest dobrze dopasowana dla tych aspektów ”, powiedział Utley.

Posen powiedział, że jest„ bardzo dumny ”ze współpracy z GE Additive i Protolabs oraz że może współpracować z dwiema firmami, aby„ wnieść ruch i życie do technologii . ”

„ Gdybyśmy nie mieli partnera w Zac Posen, który dosłownie myśli w 3D, to nigdy by się nie wydarzyło ”, powiedział Boff o kolekcji Met Gala. „To był projekt ogromnej radości i pasji, a zobaczenie, jak ożyje na schodach Met, to jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. To było po prostu niewiarygodne. ”

Zapytany o to, czego nauczyła się podczas pracy z Posenem, Watson stwierdził, że AddWorks i GE Additive zazwyczaj wykorzystują oprogramowanie CAD do większej liczby zastosowań przemysłowych, ale musieli zmienić i używaćinne oprogramowanie, takie jak Rhino i Blender, oprócz fotogrametrii dla tego konkretnego projektu. Mówiąc o oprogramowaniu, Posen został zapytany, czy współpraca zmieni teraz sposób, w jaki projektował ubrania.

„Chciałbym oprogramowania, które pozwoli ci modelować tkaniny i drapowanie” - odpowiedział. „I jesteśmy tam!”

„Jaki jest nowy zamek błyskawiczny?”, Zapytał.

Ponieważ większość z nas nie ma szczęścia mieć armię ludzi pomagającą ubrać nas lub własne ubranie, które idealnie pasuje do naszych ciał, to jest świetne pytanie, które należy zadać. Posen powiedział również, że mamy wiele do zrobienia w zakresie replikacji tkanin i że dalsze postępy zarówno w skali, jak i w materiałach, mają dopiero nadejść w przyszłości. Watson powiedział również, że drukowanie 3D może być z łatwością wykorzystane do tworzenia form w przemyśle modowym.

Boff podziękował zespołom z GE Additive i Protolabs za ich „niezwykłą” cierpliwość, elastyczność i zaangażowanie oraz powiedział, że projekt pokazuje, jak drukowanie 3D w dowolnej branży, w modzie lub w inny sposób, naprawdę „powraca z problemu”.

„W tym przypadku problemem był ubieranie pięciu wspaniałych kobiet”, Boff powiedział, gdy wszyscy w pokoju się roześmiali. „Ale jest to coś, co odnosi się do tak wielu różnych gałęzi przemysłu i myślę, że dla nas wszystkich może to brzmieć fantastycznie, ale drukowanie 3D jest prawdziwe.”

Druk 3D wciąż rośnie szybciej niż każdy inny rodzaj technologii produkcji w tej chwili, a także przemysł mody, a także inne zastosowania w produktach konsumpcyjnych, mogą naprawdę wykorzystać tę technologię na swoją korzyść, aby pomóc w rozwoju rynku. Posen powiedział, że kolekcja Met Gala z nadrukiem 3D jest przykładem mody w formie sztuki, a nie standardem pod względem masowej adopcji. Ale, chociaż wciąż nie możemy wejść do Macy's i kupić jeszcze własnej drukowanej różowej sukienki 3D, myślę, że nadchodzi ten dzień.

Zobacz więcej zdjęć z mojej podróży do Nowego Jorku poniżej: < / p>