Zespół badawczy KAIST opracowuje innowacyjny obieg pracy szkicowania 3D

Jeśli szukałeś łatwiejszego sposobu tworzenia własnych projektów 3D, który łączy mocne strony pióra i ręki, nie szukaj dalej niż interesująca nowa metoda opublikowana przez grupę naukowców z Koreańskiego Instytutu Zaawansowanego. Nauka i technika (KAIST) w Korei Południowej. To narzędzie umożliwia szkicowanie projektów 3D w powietrzu.

Rysunek musi zostać przekształcony z planu 2D na kształt 3D, aby stać się prawdziwym produktem, ale może być trudnym zadaniem wnioskowanie o kształtach 3D które dokładnie pasują do zamiarów projektanta z ręcznie rysowanych obrazów 2D. Naukowcy z KAIST, kierowani przez profesora Bae Seok-Hyung, opracowali nowy cykl pracy z szkicowaniem 3D, zwany Agile 3D Sketching z rusztowaniem powietrznym, i opisali ich technikę w pracy badawczej dla Proceedings of 2018 konferencji interakcji komputerowo-ludzkich.

Streszczenie brzmi: "Ruchy ręczne i rysowanie piórem mogą być intuicyjnymi i ekspresyjnymi wejściami do profesjonalnego cyfrowego tworzenia 3D. Jednak ich nieodłączne ograniczenia utrudniły szersze przyjęcie. Szkicowanie 3D za pomocą ruchu ręki jest szybkie, ale szorstkie, a szkicowanie 3D za pomocą rysunku piórkowego jest delikatne, ale nużące. Nasz nowy schemat szkicowania 3D łączy te dwa elementy w sposób komplementarny. Użytkownik wykonuje szybkie ruchy rąk w powietrzu, aby wygenerować przybliżone kształty 3D i używa ich jako rusztowań, na których można dodawać szczegóły za pomocą szkicowania 3D na tablecie za pomocą pióra. Nasza technika rusztowania powietrznego i odpowiedni algorytm wyodrębniają tylko zamierzone kształty z nieskrępowanych ruchów dłoni. Następnie użytkownik szkicuje koncepcje 3D, definiując płaszczyzny szkicowania na tych rusztowaniach, w miarę potrzeby dołączając nowe rusztowania. Badanie użytkowników pokazuje, że nasz progresywny i powtarzalny przepływ pracy umożliwia bardziej dynamiczne szkicowanie 3D w porównaniu do tych, w których zastosowano sam ruch ręczny lub rysunek piórkowy. "

Projektanci mogą użyć nowej metody szkicowania 3D KAIST, aby uzyskać nierówne kształty 3D z ich ruchy rąk w powietrzu; kształty te zostaną później wykorzystane do pracy jako rusztowania. Następnie do tabletu można dodać drobniejsze szczegóły za pomocą szkicowania 3D opartego na piórze.

Aby stworzyć tę metodę, zespół badawczy KAIST opracował algorytm, który mógłby identyfikować opisowe ruchy rąk z bardziej ulotnych, oraz następnie wyodrębnij tylko te kształty, które pierwotnie były przeznaczone dla ruchów swobodnych.

Profesor Bae powiedział: "W oparciu o dogłębne zrozumienie projektantów, przejmiemy wiodącą rolę w procesie projektowania innowacji poprzez zastosowanie najnowocześniejszych metod. technologii. " CD3D .

Naukowcy przeprowadzili testy użytkowników i ustalili, że ich nowa metoda jest łatwa do nauczenia się i wykorzystania. Zwiększa dokładność określania skali i proporcji produktów, a także pozwala zaoszczędzić czas na prace projektowe.

"Wierzę, że system poprawi jakość produktu i wydajność pracy, ponieważ projektanci mogą szybko wyrazić swoje pomysły 3D dokładnie bez użycia skomplikowanego oprogramowania do modelowania 3D CAD. Było wiele prób zachęcenia twórczych działań w różnych dziedzinach za pomocą zaawansowanej technologii komputerowej "- powiedział Kim Yongkwan, doktorantka KAIST.

Zespół uważa, że ​​nowe narzędzie do szkicowania 3D ma wiele zastosowań, na przykład tworzenie filmów w branży rozrywkowej i motoryzacyjnej. Technikę tę można również połączyć z inteligentną technologią produkcji, np. Drukowaniem 3D, w celu przyspieszenia procesów produkcyjnych i zwiększenia ich elastyczności.

Współautorami artykułu są Yongkwan, Sang-Gyun An, Joon Hyub Lee i profesor Bae.